Altiris maakt centraal IT-beheer mogelijk bij GITP

Veertien vestigingen centraal beheerd met Altiris-oplossing

Culemborg/Nijmegen, 23 december 2004 - Altiris en zijn implementatiepartner Windmark hebben de IT-afdeling van GITP, een internationaal opererend HR-adviesbureau, voorzien van de Altiris Client Management Suite en de Wise Package Solution. Hierdoor vindt het IT-beheer van de verschillende vestigingen van GITP nu centraal plaats vanuit het hoofdkantoor in Nijmegen.

De Client Management Suite zorgt ervoor dat alle door GITP gebruikte applicaties centraal worden beheerd. Software updates en patches zijn nu te implementeren zonder dat een systeembeheerder de lokale werkplek van de medewerker hoeft te bezoeken. Doordat GITP tevens gebruik maakt van de Wise Package Solution, een aanvulling op de Client Management Suite, zijn applicaties eenvoudig te 'packagen'. Dit houdt in dat ze zodanig geconfigureerd worden dat er geen conflicten ontstaan met het besturingssysteem of andere applicaties. Door bandbreedtemanagement kan software centraal verdeeld worden met de huidige capaciteit van de netwerkverbindingen, maar zonder verlies van bandbreedte. Daarnaast biedt de Altiris-oplossing ook mogelijkheden voor schermovername en patch management. Gedurende het traject heeft GITP besloten ook de Altiris Helpdesk Solution te implementeren.

René Donkers, hoofd ICT bij GITP: "Met de Client Management Suite van Altiris kunnen we systemen nu afzonderlijk identificeren. We kunnen nu softwaredistributie en installatie laten uitvoeren door het systeem, zonder dat we er handmatig taken voor hoeven uitvoeren. Daardoor kost eigenlijk alleen het uitpakken van dozen met nieuwe hardware nog tijd. Het installeren van de software gebeurt centraal en is binnen een paar tellen gerealiseerd. Dit bespaart ons veel kosten en tijd."

Bij GITP ontstond de vraag naar een centrale plek voor het beheer van applicaties doordat de organisatie wilde migreren naar een Windows XP-omgeving. Er werden 250 nieuwe laptops en 200 desktops aangeschaft, verspreid over veertien vestigingen. Het afzonderlijk installeren van Windows XP op al deze machines zou veel tijd in beslag nemen. Daarom besloot GITP Altiris-partner Windmark bij het project te betrekken. Windmark startte met een grondige inventarisatie van de behoeften en vervolgde het traject met een intensieve training, waarna de beheerders van GITP zelf de beheerconsole konden bedienen. Uiteindelijk implementeerde Windmark de Altiris-oplossing in minder dan twee maanden bij GITP.

GITP
GITP is een internationale human resource organisatie. GITP richt zich met haar dienstverlening op de verschillende aspecten van HR - van werving en selectie tot assessment, van organisatieadvies tot interim management. GITP begeleidt ondernemingen bij het verbeteren van hun functioneren en het behalen van hun resultaten door de inzet van de juiste mensen. GITP werd opgericht in 1947. Inmiddels is het uitgegroeid tot een international adviesbureau met ongeveer 400 medewerkers en 18 vestigingen in binnen- en buitenland.