Gemeente Den Helder

23-12-2004
Nieuwe openingstijden Werk en Inkomen

Vanaf 3 januari 2005 hanteert de gemeentelijke afdeling Werk en Inkomen andere openingstijden. U kunt dan bij die afdeling terecht op:
- maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur

- vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.

Nieuwe werkwijze
Niet alleen de openingstijden veranderen, ook de werkwijze van de afdeling is aangepast. Om cliënten nog beter van dienst te kunnen zijn, richt de afdeling zich voortaan op drie zaken:
- Werk: om cliënten te begeleiden naar betaald of onbetaald werk
- Inkomen: om inkomensondersteuning te bieden aan cliënten die nog niet in staat zijn zelfstandig in hun bestaan te voorzien
- Zorg: om cliënten te begeleiden die speciale hulp en/of zorg nodig hebben

Gevolgen
Een van de gevolgen van de nieuw werkwijze is dat de afdeling en de consulenten beter bereikbaar zijn. Als cliënt heeft u voortaan geen vaste consulent meer, maar kunt u bij meerdere medewerkers van de afdeling terecht. Dit geldt niet voor Bureau Debiteurenbeheer, Bureau Wet voorzieningen gehandicapten (WVG) en Bureau Schuldhulpverlening: zij blijven werken met vaste consulenten.

De telefonische bereikbaarheid is ook veranderd. In het onderstaande schema ziet u voor welke vragen u met welk telefoonnummer moet bellen. U kunt op alle werkdagen bellen tussen 09.00 en 10.30 uur.

Uitkering: vragen/informatie over de hoogte, inhoudingen, betalingen, enzovoorts (0223) 67 1111

Reïntegratietraject: vragen/informatie over opleidingen, stages, kosten kinderopvang en dergelijk (0223) 67 1115

Bijzondere bijstand: vragen/informatie over onder andere een aanvraag eigen bijdragen ziekenfonds, thuiszorg, langdurigheidstoeslag (0223) 67 1116

Niet-cliënten kunnen bellen naar telefoonnummer (0223) 671100. U wordt dan met behulp van een keuzemenu doorgeschakeld. Voor informatie over of het indienen van een aanvraag voor bijzondere bijstand of langdurigheidstoeslag, kunt u vanaf 3 januari op werkdagen tijdens openingstijden persoonlijk terecht bij de infobalie van de afdeling Werk en Inkomen aan de Polderweg 168. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.

Wijziging telefonische bereikbaarheid Schuldhulpverlening Vanaf 3 januari 2005 is bureau Schuldhulpverlening op andere tijden telefonisch bereikbaar. Iedere woensdag van 09.00 tot 12.00 uur kunt u bellen met de intake- en informatielijn, (0223) 671102.