Versatel Telecom International NV


- PERSBERICHT -

Versatel sluit meerjarig contract met Nederlandse Spoorwegen voor vaste en mobiele telefonie Dienstverlening in samenwerking met Getronics en Telfort geleverd

Amsterdam, 23 december 2004. Versatel Nederland B.V. heeft vandaag bekendgemaakt dat het een contract heeft gesloten voor 3,5 jaar voor de levering van telefoniediensten aan de NS Groep N.V. Versatel is als hoofdaannemer aangesteld, met Getronics en Telfort als onderaannemers. Versatel coördineert de totale dienstverlening aan NS. Het contract betreft 8.500 vaste aansluitingen via Versatel en ruim 14.000 mobiele abonnementen via Telfort. De waarde van de overeenkomst wordt niet bekendgemaakt.

Voor het NS-contract werkt Versatel samen met de bedrijven Getronics en Telfort. Getronics verzorgt de eerstelijns helpdesk ondersteund door een webtool, voor zowel vaste als mobiele telefonie en is verantwoordelijk voor het PBX- en IPT-beheer. Telfort verzorgt de mobiele diensten voor alle medewerkers van de NS in Nederland. Zowel in de trein als op kantoor.

Versatel, in combinatie met Getronics, en Telfort zijn geselecteerd op basis van een uitgebreid aanbestedingstraject. Kostas Gerogiannis, Chief Information Officer van de NS Groep verklaarde: "Betrouwbare telefoniediensten zijn voor de NS een eerste vereiste. Het stelt ons bijvoorbeeld in staat om snel actuele reisinformatie aan onze treinreizigers te kunnen geven. Omdat het contract met onze leverancier ten einde loopt, zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe telecommunicatiepartner. Versatel blijkt het beste in staat om aan onze verwachtingen op het gebied van besparingen, vernieuwende dienstverlening en performance te voldoen."

Atilla Gültuna, Managing Director van Versatel Nederland verklaarde: "Wij zijn zeer verheugd dat de NS Groep Versatel heeft verkozen voor de coördinatie van haar vaste en mobiele telefoniediensten. Mede dankzij ons eigen glasvezelnetwerk en ons geïntegreerde productportfolio zijn wij prima in staat om klanten als de NS maatwerk op spraakgebied te leveren."

"We zijn trots op de voortzetting van de samenwerking met de NS voor mobiele telefonie. Ook bij ons staan kostenbeheersing en klantgerichtheid centraal", aldus Ton aan de Stegge, CEO Telfort.


- EINDE -

Versatel Telecom International N.V. (Euronext: VRSA). Versatel heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is een concurrerende communicatie operator en toonaangevend alternatief voor de voormalig monopolistische telecommunicatieaanbieders in haar thuismarkten in Nederland, België en Duitsland. Versatel, opgericht in oktober 1995, is in het bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt ruim 1 miljoen klanten en circa 1.900 werknemers. Versatel heeft een op eigen faciliteiten gebaseerd breedbandig netwerk dat gebruikmaakt van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven en consumenten breedbandige spraak-, data- en internetdiensten te bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die een notering heeft aan de Euronext Amsterdam (VRSA). Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.com.

Over Telfort
Telfort is een zelfstandige en winstgevende aanbieder van mobiele telecommunicatie voor particuliere en zakelijke klanten. Telfort biedt kwalitatief goede producten tegen zeer scherpe prijzen. Hiervoor beschikt Telfort over een netwerk van hoge kwaliteit en stelt zij de klantenservice centraal voor haar ruim 2 miljoen klanten. Telfort is een vitale organisatie die snel op marktontwikkelingen inspeelt. Naast het eigen merk heeft Telfort in korte tijd een nieuw marktsegment tot ontwikkeling gebracht: de wholesale-markt. Albert Heijn, debitel, Lebara, MEC Solutions, Peptalk, Tele 2, Qick, Transatel en Versatel kozen al voor Telfort om onder eigen naam mobiele diensten aan te bieden. Telfort verbreedt met deze partnerbenadering haar bereik in specifieke marktsegmenten.

Page 1 from 2


- PERSBERICHT -