- PERSBERICHT -
Versatel sluit meerjarig contract met Nederlandse Spoorwegen voor
vaste en mobiele telefonie
Dienstverlening in samenwerking met Getronics en Telfort geleverd
Amsterdam, 23 december 2004. Versatel Nederland B.V. heeft vandaag bekendgemaakt dat het een
contract heeft gesloten voor 3,5 jaar voor de levering van telefoniediensten aan de NS Groep N.V. Versatel is
als hoofdaannemer aangesteld, met Getronics en Telfort als onderaannemers. Versatel coördineert de totale
dienstverlening aan NS. Het contract betreft 8.500 vaste aansluitingen via Versatel en ruim 14.000 mobiele
abonnementen via Telfort. De waarde van de overeenkomst wordt niet bekendgemaakt.
Voor het NS-contract werkt Versatel samen met de bedrijven Getronics en Telfort. Getronics verzorgt de
eerstelijns helpdesk ondersteund door een webtool, voor zowel vaste als mobiele telefonie en is
verantwoordelijk voor het PBX- en IPT-beheer. Telfort verzorgt de mobiele diensten voor alle medewerkers
van de NS in Nederland. Zowel in de trein als op kantoor.
Versatel, in combinatie met Getronics, en Telfort zijn geselecteerd op basis van een uitgebreid
aanbestedingstraject. Kostas Gerogiannis, Chief Information Officer van de NS Groep verklaarde:
"Betrouwbare telefoniediensten zijn voor de NS een eerste vereiste. Het stelt ons bijvoorbeeld in staat om snel
actuele reisinformatie aan onze treinreizigers te kunnen geven. Omdat het contract met onze leverancier ten
einde loopt, zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe telecommunicatiepartner. Versatel blijkt het beste in staat
om aan onze verwachtingen op het gebied van besparingen, vernieuwende dienstverlening en performance te
voldoen."
Atilla Gültuna, Managing Director van Versatel Nederland verklaarde: "Wij zijn zeer verheugd dat de NS Groep
Versatel heeft verkozen voor de coördinatie van haar vaste en mobiele telefoniediensten. Mede dankzij ons
eigen glasvezelnetwerk en ons geïntegreerde productportfolio zijn wij prima in staat om klanten als de NS
maatwerk op spraakgebied te leveren."
"We zijn trots op de voortzetting van de samenwerking met de NS voor mobiele telefonie. Ook bij ons staan
kostenbeheersing en klantgerichtheid centraal", aldus Ton aan de Stegge, CEO Telfort.
- EINDE -
Versatel Telecom International N.V. (Euronext: VRSA). Versatel heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en
is een concurrerende communicatie operator en toonaangevend alternatief voor de voormalig monopolistische
telecommunicatieaanbieders in haar thuismarkten in Nederland, België en Duitsland. Versatel, opgericht in
oktober 1995, is in het bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en
telt ruim 1 miljoen klanten en circa 1.900 werknemers. Versatel heeft een op eigen faciliteiten gebaseerd
breedbandig netwerk dat gebruikmaakt van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven en
consumenten breedbandige spraak-, data- en internetdiensten te bieden. Versatel is een beursgenoteerde
vennootschap die een notering heeft aan de Euronext Amsterdam (VRSA). Meer nieuws en informatie is
verkrijgbaar via www.versatel.com.
Over Telfort
Telfort is een zelfstandige en winstgevende aanbieder van mobiele telecommunicatie voor particuliere en
zakelijke klanten. Telfort biedt kwalitatief goede producten tegen zeer scherpe prijzen. Hiervoor beschikt Telfort
over een netwerk van hoge kwaliteit en stelt zij de klantenservice centraal voor haar ruim 2 miljoen klanten.
Telfort is een vitale organisatie die snel op marktontwikkelingen inspeelt. Naast het eigen merk heeft Telfort in
korte tijd een nieuw marktsegment tot ontwikkeling gebracht: de wholesale-markt. Albert Heijn, debitel, Lebara,
MEC Solutions, Peptalk, Tele 2, Qick, Transatel en Versatel kozen al voor Telfort om onder eigen naam
mobiele diensten aan te bieden. Telfort verbreedt met deze partnerbenadering haar bereik in specifieke
marktsegmenten.
Page 1 from 2
- PERSBERICHT -
Versatel Telecom International NV