Gemeente Wageningen

Hoge waardering voor Burgerzaken!

4 januari 2005

Klanten van Burgerzaken van de gemeente Wageningen zijn tevreden over hun bezoek aan deze afdeling. Dit blijkt uit het klantonderzoek dat tussen 18 oktober en 8 november 2004 is uitgevoerd. Bijna 350 klanten hebben in deze periode via een schriftelijke enquête vragen beantwoord over hun bezoek aan Burgerzaken. De vragen gingen over de bereikbaarheid, de ontvangst, de openingstijden en de manier waarop klanten worden geholpen bij Burgerzaken.

Opvallende uitkomsten van het onderzoek
Als algemeen waarderingscijfer scoort team Burgerzaken een 8,2; een zeer hoge score. Deze hoge score is vooral toe te schrijven aan de tevredenheid van de klanten over de medewerkers van Burgerzaken. Op bijna alle onderdelen ligt het waarderingscijfer boven de 8,0. Belangrijke pluspunten zijn de behulpzaamheid en vriendelijkheid van de medewerkers en de dienstverlening in het algemeen.

Van de bezoekers die vooraf informatie heeft ingewonnen, heeft 34% die informatie van internet gehaald. Verbeterpunten voor team Burgerzaken zijn; de inrichting van de ruimte, de bereikbaarheid per auto en de informatie vooraf.

Bij de inrichting van de nieuwe locatie voor Burgerzaken in het Stadhuis zal rekening worden gehouden met de uitkomsten van het onderzoek. In ieder geval wordt tegemoet gekomen aan de volgende aanbevelingen uit het onderzoek; een professionelere uitstraling, meer zitplaatsen in de wachtruimte en het verbeteren van de privacy aan de balie.