Waterschap Brabantse Delta


Waterschap Brabantse Delta
Postbus 5520, 4801 DZ Breda
T: 076 564 10 00
F: 076 564 10 11
E: info@brabantsedelta.nl

Eerste vergadering nieuw algemeen bestuur

De 45 leden van het nieuwe algemeen bestuur van waterschap Brabantse Delta leggen op woensdag 5 januari 2005 de eed of belofte af als bestuurslid. Daarna beslissen ze welke zes leden uit hun midden in het dagelijks bestuur komen te zitten. De belangencategorieën Ingezetenen en Gebouwd leveren ieder 2 leden aan het dagelijks bestuur, de categorieën Ongebouwd en Bedrijfsgebouwd elk 1 lid.

Daarnaast besluit het algemeen bestuur over de bemensing van verschillende commissies, waaronder de AB-commissies en de regiocommissies.

In de AB-commissies bespreken vertegenwoordigers van de vier belangencategorieën de bestuursvoorstellen ter voorbereiding op de besluitvorming in het algemeen bestuur.
In de drie regiocommissies, West, Midden en Oost, hebben vertegenwoordigers van belangenorganisaties uit die regio zitting en enkele leden uit het algemeen bestuur. De regiocommissies adviseren het algemeen bestuur over regionale aangelegenheden.

Naast de besluiten over de samenstelling van bovengenoemde commissies stelt het algemeen bestuur de notitie Bestuurlijk functioneren 2005 vast. In deze notitie staan de bestuursregels die voor de vergadering van het algemeen bestuur gelden.

De vergadering vindt plaats in het Hof van Breda, het centrale kantoor van het waterschap. Bergschot 69-1, 4817 PA in Breda. Aanvang 09.30 uur.

Meer
Bekijk het overzicht van de nieuw gekozen bestuursleden