Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

FASHION PACKS COCA-COLA LIGHT
Kenzo Takada ontwerpt logo thema-campagne Enjoy Light

Rotterdam, 5 januari 2005. Deze maand start Coca-Cola light een nieuwe campagne, met als thema Enjoy Light . Het thema-logo, een stralende kleurrijke bloem, is ontworpen door de Parijse modeontwerper Kenzo Takada. Met de Enjoy Light-campagne wil Coca-Cola warmte en verlichting in de vaak donkere en koude winterdagen in Nederland brengen. Kenzo Takada geeft met dit ontwerp zijn eigen invulling aan Enjoy Light . Zijn persoonlijkheid en ontwerpen staan symbool voor licht, plezier en levendige kleuren. Vanaf januari tot en met maart dragen de verpakkingen van Coca-Cola light zijn design logo.

Kenzo Takada wordt in zijn werk geïnspireerd door reizen en bloemen. Ik laat dit tot uitdrukking komen in kleuren. Met dit ontwerp, een kleurrijke stralende bloem, geef ik licht en zonneschijn aan het merk Coca-Cola light. Het is het resultaat van onze gezamenlijke behoefte: meer licht in hartje winter , aldus Kenzo Takada.

CAMPAGNE EN ACTIVITEITEN
Mechtild de Bruin, Senior Brand Manager Coca-Cola light bij Coca-Cola Nederland: Tijdens de donkere winterperiode hebben veel Nederlanders minder energie en voelen zij zich minder vrolijk. Met Enjoy Light willen wij licht, warmte en positiviteit brengen in het dagelijks leven van mannen en vrouwen die optimaal van het leven willen genieten. Daarom zal Coca-Cola light binnen dit thema diverse activiteiten uitrollen.

De exclusieve collectie verpakkingen van Coca-Cola light (0,33 liter blikjes, 1,5 liter flessen, 0,5 liter flesjes, 0,2 liter flesjes, voor alledrie de smaken: light, lemon en caffeine free) zijn vanaf deze maand te verkrijgen. Aan de in midden november gestarte tv-campagne Skater zal in januari een tag-on worden toegevoegd over de spetterende Enjoy Light-promotie waarin vele trips naar zonnige steden in de wereld te winnen zijn.

DOELGROEP
Coca-Cola light is een suikervrije, koolzuurhoudende frisdrank met een unieke smaak, bedoeld voor mannen en vrouwen tussen de 25 35 jaar. Optimistische, spontane, jonge volwassenen die houden van de leuke dingen in het leven, zoals muziek, film, mode en design. Ze gebruiken mode met name om hun persoonlijkheid te versterken en geven hieraan een eigen invulling. Ze zijn zichzelf en laten zichzelf zien, waardoor ze passen bij de expressiviteit van het Coca-Cola light-merk. Daarom laat Coca-Cola light ook zijn persoonlijkheid zien via het door Kenzo Takada ontworpen logo.

COCA-COLA COMPANY
Coca Cola light werd in 1984 in Nederland geïntroduceerd. Met maar 1 kilocalorie per glas was dit de eerste light-drank in Nederland. Wereldwijd is Coca-Cola light momenteel de nummer 3 van de meest verkochte frisdranken. The Coca-Cola Company brengt wereldwijd meer dan 300 verschillende merken en dranken op de markt. Naast de bekende koolzuurhoudende frisdranken zijn er ook suikervrije frisdranken, vruchtensappen, koffie- en thee-dranken, sportdranken en waters. De producten van Coca-Cola worden verkocht in meer dan 200 landen.



Ingezonden persbericht