Ingezonden persbericht


LANDesk Software biedt oplossing voor IT-prioriteit serverbeheer

LANDesk Server Manager 8.5 voor on-demand beheer en optimale prestatie

Schiphol-Rijk, 12 januari 2005 - LANDesk Software, leverancier van geïntegreerde softwareoplossingen voor apparatuurconfiguratie en beveiligingsbeheer, introduceert een upgrade van zijn IT-beheerplatform. LANDesk Server Manager 8.5 ondersteunt IT-afdelingen bij het invullen van de toenemende eisen om downtime terug te dringen en beheertaken te verbeteren.

In een recent Europees onderzoek van Omniboss Research meldt 74% van de ondervraagde IT-managers dat serverbeheer belangrijk of zeer belangrijk is voor hun bedrijfsactiviteiten. Onderwerpen die minder belangrijk geacht werden, waren licentiebeheer en beheer van bedrijfsmiddelen en mobiele apparatuur. Dit onderstreept het belang van serverbeheer van deze IT-taak. Op het gebied van functionaliteit bleek uit het onderzoek dat beschikbaarheid, beveiliging en configuratie de belangrijkste eisen zijn voor een serverbeheertool.

Mede op basis van feedback uit de markt is LANDesk® Server Manager 8.5 ontwikkeld. Hiermee kunnen IT-professionals serverprestaties beter monitoren en verbeteren. Door het compacte ontwerp en on-demand agent-technologie verbeteren de serverprestaties en betrouwbaarheid bij het uitvoeren van bedrijfskritische beheertaken als inventarisatie, softwaredistributie, beheer op afstand en patch-beheer.

De sterke groei van de servermarkt benadrukt het belang van betere beheerbaarheid van servers. Gartner schat dat de wereldwijde omzet uit verkoop van servers in het tweede kwartaal van 2004 is gegroeid tot $11,5 miljard. Dit is een toename van 8% in vergelijking met dezelfde periode in 2003. (Gartner, juli 2004)

LANDesk Server Manager 8.5 komt tegemoet aan de behoefte aan betere beheerbaarheid van server. Dat is mogelijk door:


* Eenvoudig prestatiedashboard - biedt een helder en compleet overzicht van de status van servers en real-time waarschuwingen.


* On-demand agents - bieden robuuste beheermogelijkheden die de CPU en geheugencapaciteit van servers minimaal beïnvloeden. Dit vergroot de stabiliteit en prestaties van servers.


* Real-time monitoring - verbeterde informatie over hard- en software, beveiliging, systeem-logs, assets en netwerk.


* On-demand kwetsbaarheidanalyse - biedt serverspecifieke informatie over kwetsbaarheden van applicaties en systemen en biedt oplossingen voor Linux® en Windows®-systemen.


* Remote control voor de applicatielaag - on-demand 'ring3' beheer op afstand vergroot de stabiliteit en betrouwbaarheid.


* IPMI 2.0 ondersteuning - maakt herstel op afstand van servers mogelijk, inclusief systemen die 'hangen' of die een 'blue screen' vertonen en biedt cruciale beheerdata (hardware-activiteiten, temperatuur, chassis-ID en inbraakdetectie) ook als het besturingssysteem niet operationeel is.

"De hoge eisen die bedrijven aan IT stellen, houdt in dat servers 99,999% beschikbaar moeten zijn. Dat vereist effectieve, preventieve beheercapaciteit", zegt Andy Baldin, Marketing and Operations Director EMEA bij LANDesk Software. "Onderwerpen als beveiliging en beschikbaarheid zijn de grootste pijnpunten waarop we ons gericht hebben bij de ontwikkeling van LANDesk Server Manager 8.5. De combinatie van het on-demand-aspect met verbeterd gebruiksgemak zorgt voor snellere en directere uitvoering van servergebaseerde beheertaken."

LANDesk Server Manager 8.5 is per direct beschikbaar via LANDesk Software Expert Service Providers (ESP). Voor meer informatie over de nieuwe mogelijkheden van de LANDesk Server Manager 8.5 kunt u contact opnemen met Lammers van Toorenburg Benelux PR, Marjan Kok, telefoon: 030 65 65 070.

###

LANDesk Software
LANDesk Software is leverancier van configuratie- en beveiligingsbeheeroplossingen voor desktops, servers en mobiele apparatuur. Het bedrijf helpt duizenden organisaties bij de eenvoudige inzet en het gebruik van end-to-end beheeroplossingen. LANDesk Software heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City in Utah (Verenigde Staten) en heeft vestigingen in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. De Nederlandse vestiging is in Schiphol-Rijk.