Gemeente Den Helder

20-01-2005
Openbare kennisgevingen week 3

Bouwzaken

Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning ontvangen voor:

- Boerhaavestraat 58, voor het uitbreiden van de verdieping van de woning (ontvangen 5 januari 2005);

- Doggersvaart 6, voor het verbouwen en uitbreiden van de woning (ontvangen 5 januari 2005);

- De Ruyterstraat 28, voor het optrekken van de achtergevel van de woning (ontvangen 5 januari 2005);

- Heiligharn 36 214 even, 244 252 even, 256 372 even, 376 420 even en Baljuwstraat 19 137 oneven, voor het vernieuwen van de liftinstallaties van het appartementencomplex (ontvangen 7 januari 2005);

- Ankerpark 27, voor het restaureren van de voormalige Hogere Zeevaartschool (ontvangen 10 januari 2005);

- Nieuwe Haventerrein gebouw 14B24-002, voor het uitbreiden van de kantoorruimte op de verdieping van het pand (ontvangen 11 januari 2005).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om advies bij verschillende afdelingen en/of diensten. Ze liggen dus niet ter inzage. Wenst u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan eerst telefonisch een afspraak met het team Vergunningen van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223) 678623.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor:
- Ceramstraat 58, voor het bouwen van een berging achter de woning (verzenddatum 5 januari 2005);

- Ruyghweg 27, voor het vervangen van de aanbouw aan de woning (verzenddatum 5 januari 2005);

- Spoorstraat 128, voor het wijzigen van de entree en liftruimte van de supermarkt (verzenddatum 10 januari 2005).
Bent u door het verlenen van de bouwvergunningen rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop de beslissing is toegezonden aan de aanvrager bezwaar indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Doet u dit tijdig dan kunt u bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800 BG) schorsing van dit besluit aanvragen.

Agenda welstandscommissie
De eerstvolgende vergadering van de Welstandscommissie vindt plaats op donderdag 20 januari a.s. De agenda ligt op de woensdagmiddag voorafgaande aan de betreffende vergadering ter inzage bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. N.B.: de welstandstoets is slechts een facet van de bouwplanbeoordeling. Behandeling van een bouwplan door de welstandscommissie houdt dan ook niet in dat het plan ook voldoet aan de overige toetsingscriteria. Aan de behandeling in de vergadering van de welstandscommissie kunt u dan ook geen rechten ontlenen.

Milieuzaken

Kapvergunningaanvraag
Burgemeester en wethouders hebben verzoeken om een kapvergunning ontvangen voor:

- Bremstraat 139, voor het kappen van een kastanje naast de woning;
- HectorTreubstraat 23, voor het kappen van een paardekastanje achter de woning.

- Van Speijkstraat, vanaf de Kerkgracht tot de Krugerstraat, voor het kappen van in totaal zesendertig bomen. Voor vijf van deze bomen (vier iepen en een wilg) is een kapvergunning nodig.

Zienswijzen over de vergunningaanvragen kunt u schriftelijk voor vrijdag 28 januari 2005 indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.

Verleende kapvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben kapvergunningen verleend voor:
- Jonkheer Jacob van Veenstraat, Adam Schuurmanstraat, Pieter de Leeuwstraat, Kersje Visserstraat, voor het kappen van elf iepen, elf populieren en zes kastanjes in het openbaar groen. Bezwaar tegen het verlenen van deze vergunning kunt u schriftelijk tot zes weken na de datum van publicatie van de vergunning indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Wilt u de stukken inzien, maak dan een afspraak met de heer P.v. Wessel van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, team vergunningen telefoon (0223) 678632.

Verkeerszaken

Lastgevingen
Langs de openbare weg staan gedurende langere tijd voertuigen en wrakken die daar niet horen. Burgemeester en wethouders gelasten de eigenaren hiervan op grond van artikel 5.1.3 en 5.1.5 van de Algemene Plaatselijke Verordening hun eigendom binnen een week van de openbare weg te verwijderen. Het gaat om:

- een aanhangwagen zonder kenteken, die geparkeerd staat in het openbaar groen tegenover Doorzwin1134;

- een aanhangwagen zonder kenteken, die staat op het trottoir naast de Zaanstraat 28;

- een aanhanger zonder kenteken, die staat naast de garage aan de Jan Hoogerwerfstraat 15k;

- een aanhangwagen zonder kenteken, die is vastgemaakt aan een lantaarnpaal in de Amerstraat;

- een in slechte staat verkerende boottrailer, die staat op de parkeerplaats tegenover Pluto 43;

- een boottrailer, die staat op het trottoir ter hoogte van het Pieter Mulderplantsoen 41;

- een aanhangwagen, die is vastgemaakt aan een boom op de Ruyghweg ter hoogte van nummer 138.
Als de lastgevingen niet worden nagekomen, laten burgemeester en wethouders de voertuigen op kosten van de eigenaren verwijderen en opslaan. De eigenaren kunnen ze hierna gedurende drie maanden afhalen. Nadere informatie kunt u krijgen bij de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving van maandag tot en met donderdag tussen 08.00 en14.00 uur, telefoon (0223) 678617.

Inritvergunning

Burgemeester en Wethouders van Den Helder hebben besloten een tijdelijke uitwegvergunning af te geven voor de ontsluiting van het bouwterrein van de brandweerkazerne aan de Bastiondreef 4 in Den Helder. De vergunning geldt voor de duur van de bouwwerkzaamheden. De uitweg (inrit) ligt tussen de Waddenzeestraat en het bouwperceel en is dus tijdelijk. De omleidingsroute voor voetgangers is ter plaatse aangegeven door middel van borden.
Bent u door het verlenen van deze tijdelijke uitwegvergunning rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u tot 3 maart 2005 bezwaar indienen bij Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
De stukken liggen vanaf vandaag tot 24 februari 2005 bij de Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. Bijlweg 20, op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 en 19.30 uur.

DEN HELDER, 20 januari 2005
drs. J.M. Staatsen, burgemeester
A.J. van den Berg, secretaris