Ingezonden persbericht


Persbericht

24 januari 2005

Was jij online deze kerst?

~ computers toevluchtsoord voor veel Europeanen ~

Europeanen hebben tijdens de kerstvakantie net zoveel tijd achter een televisie- of computerscherm doorgebracht als met hun naasten.

Uit een onderzoek dat werd gehouden door beeldschermenspecialist CTX bleek dat de ondervraagden* gemiddeld ruim twee uur per dag achter de computer hebben gezeten, drie en een half uur TV hebben gekeken en minder dan zes uur met hun familie en vrienden hebben doorgebracht.

Eén op de vijf ondervraagden gaf zelfs toe dat ze de tijd achter de computer gebruikten om te ontsnappen aan hun familie of huishoudelijke taken, zoals afwassen.

De resultaten laten zien dat jongeren meer tijd achter een beeldscherm doorbrengen dan ooit. Ze geven de voorkeur aan online shoppen, mailen met hun vrienden en surfen op het web boven de traditionele invulling van de feestdagen.

Omdat jongeren vaak lange tijd achter de computer zitten, zijn de resultaten van het onderzoek zorgwekkend. Al deze computertijd kan ervoor zorgen dat jonge Europeanen last krijgen van hun ogen, hoofdpijn en zelfs rugpijn als gevolg van hun zithouding.

Marlies Smeenk, Marketing Manager Europe bij CTX adviseert beeldscherm-junkies: Mensen die zo veel tijd achter een computerscherm zitten in hun vrije tijd zouden moeten investeren in de juiste technologie om de ervaring zo plezierig mogelijk te maken.

Platte beeldschermen met beeldscherm-coating en verstelbare mogelijkheden zorgen voor meer comfort tijdens het computergebruik , vervolgt Smeenk. Veel mensen hebben deze apparatuur wel op hun werk maar denken er niet over na om het thuis ook te gebruiken. Echter, als mensen veel tijd doorbrengen achter hun thuiscomputer, horen zij hun gezondheid prioriteit te geven. Zij hebben een monitor nodig die voorzien is van de nieuwste beeldtechnologie om oogklachten te voorkomen en de juiste kijkhoek en hoogte heeft voor extra comfort.


* Het CTX-onderzoek is gehouden onder 100 mensen (tussen de 15 25 jaar) op 5 januari 2005 in de UK, Benelux, Italië en Spanje.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CTX
CTX is één van de grootste fabrikanten ter wereld op het gebied van plasmaschermen, CRT-monitoren, LCD-schermen en LCD-projectoren. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Eindhoven. CTX biedt kwaliteitsproducten voor een betaalbare prijs.

Dankzij de uitstekende R&D, productie en kwaliteitsgaranties weet CTX zijn positie als beeldschermspecialist al 23 jaar te handhaven.

In de afgelopen jaren heeft CTX vele prijzen gekregen van vooraanstaande tijdschriften in de VS, Azië en Europa, waaronder PC Magazine Italy - Beste koop, Computer Idee Nederland - Testwinnaar, PCW UK - Keuze van de redactie, Chip Germany - Testwinnaar. Voor meer informatie over CTX Europa, zie www.ctxeurope.com

Voor verdere persinformatie, een testproduct of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met: Lilian van Tongerlo of Jane Brands bij LEWIS Communicatie BV:

Tel: +31 (0) 40 235 46 00 Fax: +31 (0) 40 235 46 01 E-mail: lilianv@lewispr.com
janeb@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Marlies Smeenk, European marketing manager bij CTX Europe: Tel: +31 (0) 40 290 97 52 Fax: +31 (0) 40 290 97 39 E-mail: marlies@ctxnl.com http://www.ctxeurope.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com

Financial Times Top 20 Best Places to Work, 2004
PRWEEK UK Top ten all-sector agency, 2004
PRWEEK US Fastest climbing technology agency, 2004 PRSA Campaign award winner, 2003
Marketing PR Agency of the year finalist, 2003