27-01-2005
Vergaderingen
Maandag 31 januari: raadscommissie Stadsontwikkeling en -beheer
Op de agenda staan onder andere de volgende punten:
-voorstel voor het aanschaffen van zes parkeerautomaten in verband met
het uitbesteden van de
werkzaamheden voor het legen van de parkeerapparatuur in het centrum
van Den Helder.
-rapport voorstel aanpak parkeerproblemen Den Helder van de
Stadspartij Den Helder.
-vaststelling richtlijnen MER Cape Holland Willemsoord en de brief van
de Commissie voor de
Milieueffectrapportage van 29 november 2004 over het advies voor
richtlijnen voor de MER
Cape Holland Willemsoord.
Dinsdag 1 februari: raadscommissie Bestuur, Personeel, Openbare orde
en Veiligheid
Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
-voorstel over de voorbereidingsprocedure voor de totstandkoming van
de programmabegroting 2006.
-voorstel tot vaststelling van de Verordening op de
fractieondersteuning van de gemeente
Den Helder, de Verordening raads- en commissieleden en de Verordening
op het
fractieassistentschap.
-herstructurering Haltbureaus.
-aspecten openbare orde en veiligheid, terugblik 2004 en plan van
aanpak 2005 (presentatie)
Woensdag 2 februari: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn
Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
-voortgangsrapportage Gemini Ziekenhuis.
-intensivering niet-gebruik bijzondere bijstand (Rapport: Gulden
regels; onderzoek naar gemeentelijke inkomensondersteuning aan
65-plussers).
-inventarisatie Welzijnsinstellingen gemeente Den Helder.
-stand van zaken: multicultureel centrum, Antilliaans Beraad, foyer
opvang jonge Antilliaanse nieuwkomers en Bon Bini.
De volledige agenda's kunt u nalezen onder de rubriek Bestuur &
Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de
Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag
van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en
op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.
U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het
maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het
wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende
vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in
totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor
aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt
inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten
het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de
voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal
sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur
waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft
opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen,
keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond
van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een
klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact
opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.
Donderdag 3 februari: commissie voor de bezwaarschriften
Het openbare gedeelte van de vergadering begint om 19 .00uur.De
vergadering wordt gehouden in de trouwzaal in het stadhuis aan de Drs.
F. Bijlweg 20. Tijdens het openbare gedeelte worden bezwaarschriften
over de volgende zaken behandeld:
- de weigering van een vergunning voor het bouwen van een hal;
- de verleende sloopvergunning voor het slopen van de woningen aan de
Binnenhaven 29-32;
- het uitbreiden van een garage: het bezwaar richt zich tegen het
(vermeende) gebruik van een
gedeelte van de woning als auto- en motorrijschool;
- het verlenen van een monumentenvergunning voor het restaureren en
accentueren van de coupures
ter hoogte van resp.de Middenweg/Marsdiepstraat en de Sportlaan;
- de weigering van een vergunning voor realisatie van een dakkapel
(vergroting)
- de weigering van een bouwvergunning voor het plaatsen van een
erfafscheiding.
Gemeente Den Helder