Gemeente Den Helder

27-01-2005
Vergaderingen

Maandag 31 januari: raadscommissie Stadsontwikkeling en -beheer Op de agenda staan onder andere de volgende punten:
-voorstel voor het aanschaffen van zes parkeerautomaten in verband met het uitbesteden van de
werkzaamheden voor het legen van de parkeerapparatuur in het centrum van Den Helder.

-rapport voorstel aanpak parkeerproblemen Den Helder van de Stadspartij Den Helder.

-vaststelling richtlijnen MER Cape Holland Willemsoord en de brief van de Commissie voor de
Milieueffectrapportage van 29 november 2004 over het advies voor richtlijnen voor de MER
Cape Holland Willemsoord.

Dinsdag 1 februari: raadscommissie Bestuur, Personeel, Openbare orde en Veiligheid
Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
-voorstel over de voorbereidingsprocedure voor de totstandkoming van de programmabegroting 2006.

-voorstel tot vaststelling van de Verordening op de fractieondersteuning van de gemeente
Den Helder, de Verordening raads- en commissieleden en de Verordening op het
fractieassistentschap.

-herstructurering Haltbureaus.

-aspecten openbare orde en veiligheid, terugblik 2004 en plan van aanpak 2005 (presentatie)

Woensdag 2 februari: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
-voortgangsrapportage Gemini Ziekenhuis.

-intensivering niet-gebruik bijzondere bijstand (Rapport: Gulden regels; onderzoek naar gemeentelijke inkomensondersteuning aan 65-plussers).

-inventarisatie Welzijnsinstellingen gemeente Den Helder.
-stand van zaken: multicultureel centrum, Antilliaans Beraad, foyer opvang jonge Antilliaanse nieuwkomers en Bon Bini.

De volledige agenda's kunt u nalezen onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

Donderdag 3 februari: commissie voor de bezwaarschriften Het openbare gedeelte van de vergadering begint om 19 .00uur.De vergadering wordt gehouden in de trouwzaal in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. Tijdens het openbare gedeelte worden bezwaarschriften over de volgende zaken behandeld:

- de weigering van een vergunning voor het bouwen van een hal;
- de verleende sloopvergunning voor het slopen van de woningen aan de Binnenhaven 29-32;

- het uitbreiden van een garage: het bezwaar richt zich tegen het (vermeende) gebruik van een
gedeelte van de woning als auto- en motorrijschool;
- het verlenen van een monumentenvergunning voor het restaureren en accentueren van de coupures
ter hoogte van resp.de Middenweg/Marsdiepstraat en de Sportlaan;
- de weigering van een vergunning voor realisatie van een dakkapel (vergroting)

- de weigering van een bouwvergunning voor het plaatsen van een erfafscheiding.