PERSBERICHT - 2005-01-31

Dick Broeke en Jos Neijenhuis ontvangen titel van VNO-NCW-voorzitter Schraven

Fox-duo wordt 'Reismanager van het Jaar 2005'

De tweekoppige directie van Fox Vakanties is tijdens het prestigieuze ReisGala in Noordwijk uitgeroepen tot Reismanager van het Jaar 2005. De directie wordt gevormd door Dick Broeke en Jos Neijenhuis. Zij kregen hun onderscheiding uit handen van voorzitter Jacques Schraven van VNO-NCW. De titel is ingesteld door de Reis Management Club, een initiatief van het reisvakblad Reisrevue.

Broeke en Neijenhuis stonden op een lijst van twintig door topmanagers uit de reiswereld genomineerde kandidaten. Kandidaten uit deze lijst zijn op een groot aantal punten beoordeeld door consultants van Deloitte. Drie van hen zijn uiteindelijk beoordeeld door een jury onder voorzitterschap van oud-ANVR voorzitter Ed van Thijn. In deze jury hebben verder zitting: Lodewijk de Waal, voorzitter FNV Federatie, Joop Rengers, algemeen directeur Europeesche Verzekeringen, Ab Snelders, bestuurslid Stichting Garantiefonds Reisgelden, en Frans van Steenis, managing partner Deloitte.

Schraven citeerde lovende woorden uit het juryrapport over het duo: Een uniek, gedreven, extravert, visionair en zoals velen inmiddels ook weten bewogen cockpitcrew, leidinggevend aan een wel heel bijzonder en succesvol bedrijf.

Schraven: Binnen FOX is in beginsel gekozen voor internet als leidraad. De bedrijfsvoering is zoveel mogelijk elektronisch daarbij in principe geen gebruik makend van het klassieke retailkanaal. Als direct-seller op het gebied van verre reizen heeft Fox daarmee volledige controle over de kwaliteit en de kostenstructuur van het aangeboden product. Met als gevolg dat men 4 en 5 sterren kwaliteit kan bieden tegen 3-sterren prijzen. Of zoals men zelf graag zegt: een wel erg comfortabel avontuur, kortom Product Excellence in de meest pure vorm.

Echter, het sociale aspect van reizen wordt niet overgeslagen. Bij FOX begint de vakantie al vóór de reis. In een uniek en zeer sfeervol eigen FOX-theater krijgt de klant met de menselijke kant van elkaar en van de organisatie te maken. Via info-dagen, workshops, wijnproeverijen en Sound & Light Shows krijgt de consument een duidelijk beeld van wat men van een reis mag verwachten. Maar ook uitermate praktisch: men kan zich ter plaatse ook laten in enten.

Verder roemde Schraven de bijzondere wijze waarop de twee managers, volstrekt verschillende persoonlijkheden, samenwerken, de hoge motivatie van de medewerkers en uiteraard de uitmuntende resultaten van het bedrijf in een periode dat veel reisondernemingen het niet gemakkelijk hebben.

Noot voor de redactie (