FloraHolland


Januari Februari

---

Versterking commerciële focus bloemenveiling FloraHolland

Aanpassing commerciële organisatie Naaldwijk

FLORAHOLLAND (persbericht 16 feb. 2005) - Bloemenveiling FloraHolland heeft besloten om per 1 april 2005 de commerciële organisatie in Naaldwijk aan te passen door samenvoeging van de units Klok Naaldwijk en Product-, Markt- en Relatiemanagement (PMR). Doelstellingen van deze verandering zijn het verhogen van de commerciële slagvaardigheid en een efficiëntere werkwijze.

FloraHolland heeft in haar meerjarenbeleidsplan (2005-2008) de volgende speerpunten: de concurrentiekracht versterken, de arbeidsproductiviteit verhogen (Slimmer Werken), de financieel sterke positie behouden en de klantgerichtheid verhogen.

FloraHolland vestiging Naaldwijk wil zich nog sterker positioneren binnen de internationale sierteelt en profileert zich toenemend als toonaangevende marktplaats voor bloemen en planten. Dit moet resulteren in een groei van het marktaandeel en versterking van het assortiment.

De expertisefunctie van PMR kan door de organisatiewijziging sterker bijdragen aan de posities van de verschillende marktunits binnen FloraHolland en van FloraHolland als totaal. De nieuwe commerciële unit krijgt als opdracht het zorgdragen voor een succesvolle klokmarktplaats Naaldwijk en het verlenen van concerndiensten binnen alle vijf de vestigingen van FloraHolland.

Klok Naaldwijk en PMR bevinden zich beiden in een al eerder ingezet proces van organisatieverandering. De aangekondigde samenvoeging van de twee units kan en moet, naast een versterking van de commerciële focus, leiden tot een efficiëntere werkwijze, waardoor een verbetering van de arbeidsproductiviteit mogelijk is. Er zijn vooralsnog geen wijzigingen voorzien in het aantal formatieplaatsen.

De nieuwe commerciële unit, bestaande uit 230 medewerkers, komt onder leiding te staan van Gijs Kok, de huidige unitmanager van PMR. De huidige unitmanager van Klok Naaldwijk, Peter Rijsdijk, heeft te kennen gegeven zijn loopbaan buiten FloraHolland voort te zetten. Hij zal een eigen adviespraktijk opzetten, gericht op klanten in de tuinbouwsector.

Over FloraHolland
Op FloraHolland worden sierteeltproducten verhandeld via veilingklokverkoop en via bemiddeling (contractverkoop). FloraHolland heeft een jaaromzet van 1,9 miljard euro. Marktleider FloraHolland heeft vijf vestigingen verspreid over het land. Deze liggen nabij sierteeltproductiegebieden, in Naaldwijk, Rijnsburg, Bleiswijk, Venlo en Eelde. In totaal werken er bijna 3000 medewerkers bij FloraHolland.


---