Ingezonden persbericht

Niet Miepen Trofee 2005 naar PLUS Koelhuis te Bergschenhoek

BERGSCHENHOEK, 20050214 -- De jaarlijkse Niet Miepen Trofee wordt op 16 februari uitgereikt aan Hans Koelhuis van supermarkt PLUS Koelhuis te Bergschenhoek. De trofee is een beloning voor die ondernemer die actief zijn team mobiliseert om er met elkaar de schouders onder te zetten en actief een niet-miepen-beleid voert. Miepers zijn medewerkers die vooral kritiek leveren en zeuren in plaats van constructief meedenken. Ondanks de prijzenoorlog en een grote verhuizing kregen Koelhuis en zijn kader de organisatie miepvrij. Drie miepers van hen doen weer positief mee en twee verlieten de onderneming.


Ook bij Koelhuis waren de effecten van de prijzenoorlog merkbaar: harder werken voor lagere marges en kleinere winsten. Personeelskosten tellen dan veel zwaarder. Miepers vallen eerder op en worden al snel dubbel zo lastig. Een reeds eerder geplande grote verhuizing gewoon door. In enkele dagen tijd ging de hele onderneming - met alles er op en aan - over van een oud pand naar anderhalf keer zo grote nieuwbouw. Door betere ligging en uitgekiende marketing werd de zaak in tien weken ruim twee keer zo druk. Koelhuis en zijn kader gingen kordaat de stress en hectiek rond dit alles te lijf. Ze boden duidelijke richtlijnen, stelden concrete doelen en eisen en toonden leiderschap.

De trofee wordt uitgereikt door André van Reijen van PLUS André en Joyce van Reijen uit Veldhoven, winnaar van de Niet Miepen Trofee 2004. De trofee is een initiatief van Eric Kappert, ooit zeven jaar lang succesvol supermarktondernemer en nu coach bij De Wandelende Coach. Kappert begeleidt ondernemers en ondernemende managers in de food en retail naar een miepvrije organisatie, naar hogere winsten en lagere personeelskosten.

De Wandelende Coach is een franchiseorganisatie van doorgewinterde ondernemers die hun kennis en ervaring inzetten om al coachend ondernemers en ondernemingen te ondersteunen.

Kijk voor meer informatie op www.nietmiepen.nl