Pleon


07-03-2005

Experian geeft inzicht in 171 soorten Nederlandse huishoudens met nieuwe MOSAIC subsegmenten

Den Haag, 7 maart 2005 - Experian heeft haar MOSAIC Huishouden segmentatie uitgebreid met 171 MOSAIC subsegmenten. De subsegmenten geven direct inzicht in 171 verschillende types van de ruim 7 miljoen Nederlandse huishoudens. De MOSAIC subsegmenten zijn opgebouwd uit demografische-, lifestyle-, gedrag- en mentaliteitsgegevens over alle consumentenhuishoudens in Nederland waardoor zeer fijnmazige consumenteninformatie is ontstaan.

De 171 MOSAIC subsegmenten maken deel uit van de MOSAIC huishouden segmentatie van Experian die in september 2004 is geïntroduceerd. MOSAIC Huishouden is ontworpen onder leiding van Professor Richard Webber, verbonden aan University College London, en grondlegger van MOSAIC om consumenten te identificeren en te classificeren. Het maakt deel uit van een mondiaal netwerk van MOSAIC dat één miljard mensen wereldwijd classificeert en door meer dan 10.000 organisaties wereldwijd wordt gebruikt. De MOSAIC Huishouden segmentatie schetst een beeld van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun socio-demografie, levensstijl, cultuur en (koop-)gedrag. Het is gericht op het werven, beheren of verder ontwikkelen van klantenrelaties.

"De nieuwe MOSAIC subsegmenten zijn geschikt voor het complementeren van eigen klantdatabases en het ontwikkelen van eigen klantsegmentaties ter ondersteuning van customer- en marketing intelligence", aldus Hans Gillis van Experian Business Strategies.

Experian verschaft met deze subsegmenten de meest verfijnde informatie over de consumenten op de markt. Het gebruik van de MOSAIC subsegmenten biedt voordelen ten opzichte van de overige segmentaties. De data is klaar voor gebruik in verdere analyses of ontwikkeling van maatwerk segmentaties en bevat fijnmazige consumenteninformatie die direct inzicht verschaft in belangrijke kenmerken van consumenten.

Meer informatie over MOSAIC subsegmenten vindt u als bijlage.

Experian
Experian is een wereldwijde marktleider op het gebied van informatievoorziening aan organisaties. Experian levert informatie, producten & diensten aan bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten, het ontwikkelen & beheren van een succesvolle klantrelatie en het managen van de financiële risicos gedurende de klantrelatie. Experian werkt met meer dan 50.000 cliënten verdeeld over verschillende branches, daarbij inbegrepen financiële diensten, telecommunicatie, gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder, automobielbranche, vrije tijd, nutsbedrijven, projectontwikkelaars, e-commerce en overheid.

Experian maakt onderdeel uit van GUS plc., beursgenoteerd in Londen (UK). GUS heeft wereldwijd ca. 80.000 medewerkers in dienst en een jaaromzet van ca. 7,5 miljard Euro. GUS is een retail en zakelijke dienstverleningsgroep. GUS biedt informatie op het gebied van customer relationship management services (Experian), multi-channel retailing en homeshopping (Argos Retail Group & Wehkamp) en verkoop van luxe producten (Burberry). Experian heeft een jaaromzet van meer dan 1,9 miljard Euro en telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers. De hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 27 landen en is actief in meer dan 60 landen. Experian is in Nederland gevestigd in Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst. http://www.experian.nl