07-03-2005
Experian geeft inzicht in 171 soorten Nederlandse huishoudens met
nieuwe MOSAIC subsegmenten
Den Haag, 7 maart 2005 - Experian heeft haar MOSAIC Huishouden
segmentatie uitgebreid met 171 MOSAIC subsegmenten. De subsegmenten
geven direct inzicht in 171 verschillende types van de ruim 7 miljoen
Nederlandse huishoudens. De MOSAIC subsegmenten zijn opgebouwd uit
demografische-, lifestyle-, gedrag- en mentaliteitsgegevens over alle
consumentenhuishoudens in Nederland waardoor zeer fijnmazige
consumenteninformatie is ontstaan.
De 171 MOSAIC subsegmenten maken deel uit van de MOSAIC huishouden
segmentatie van Experian die in september 2004 is geïntroduceerd.
MOSAIC Huishouden is ontworpen onder leiding van Professor Richard
Webber, verbonden aan University College London, en grondlegger van
MOSAIC om consumenten te identificeren en te classificeren. Het maakt
deel uit van een mondiaal netwerk van MOSAIC dat één miljard mensen
wereldwijd classificeert en door meer dan 10.000 organisaties
wereldwijd wordt gebruikt. De MOSAIC Huishouden segmentatie schetst
een beeld van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun
socio-demografie, levensstijl, cultuur en (koop-)gedrag. Het is
gericht op het werven, beheren of verder ontwikkelen van
klantenrelaties.
"De nieuwe MOSAIC subsegmenten zijn geschikt voor het complementeren
van eigen klantdatabases en het ontwikkelen van eigen
klantsegmentaties ter ondersteuning van customer- en marketing
intelligence", aldus Hans Gillis van Experian Business Strategies.
Experian verschaft met deze subsegmenten de meest verfijnde informatie
over de consumenten op de markt. Het gebruik van de MOSAIC
subsegmenten biedt voordelen ten opzichte van de overige segmentaties.
De data is klaar voor gebruik in verdere analyses of ontwikkeling van
maatwerk segmentaties en bevat fijnmazige consumenteninformatie die
direct inzicht verschaft in belangrijke kenmerken van consumenten.
Meer informatie over MOSAIC subsegmenten vindt u als bijlage.
Experian
Experian is een wereldwijde marktleider op het gebied van
informatievoorziening aan organisaties. Experian levert informatie,
producten & diensten aan bedrijven bij het vinden van nieuwe klanten,
het ontwikkelen & beheren van een succesvolle klantrelatie en het
managen van de financiële risicos gedurende de klantrelatie. Experian
werkt met meer dan 50.000 cliënten verdeeld over verschillende
branches, daarbij inbegrepen financiële diensten, telecommunicatie,
gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder,
automobielbranche, vrije tijd, nutsbedrijven, projectontwikkelaars,
e-commerce en overheid.
Experian maakt onderdeel uit van GUS plc., beursgenoteerd in Londen
(UK). GUS heeft wereldwijd ca. 80.000 medewerkers in dienst en een
jaaromzet van ca. 7,5 miljard Euro. GUS is een retail en zakelijke
dienstverleningsgroep. GUS biedt informatie op het gebied van customer
relationship management services (Experian), multi-channel retailing
en homeshopping (Argos Retail Group & Wehkamp) en verkoop van luxe
producten (Burberry). Experian heeft een jaaromzet van meer dan 1,9
miljard Euro en telt wereldwijd meer dan 12.000 medewerkers. De
hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Costa
Mesa, Californië (USA). Experian heeft kantoren in 27 landen en is
actief in meer dan 60 landen. Experian is in Nederland gevestigd in
Den Haag en heeft 100 medewerkers in dienst. http://www.experian.nl