Terug naar het persberichtenoverzicht
Prijsverlagingen Edah
's-Hertogenbosch, 4 maart 2005
Edah naar fors lager prijspeil
Maandag 7 maart a.s. verlaagt Edah de prijs van 250 artikelen met
gemiddeld 5 à 10%. Bekende A-merken, producten van het Edah-huismerk
en zogeheten vechtmerken worden daarmee fors goedkoper. Een stap
waarmee Edah zijn winkels nog krachtiger neerzet als
prijsaantrekkelijke supermarkten. In de komende maanden zal het niet
bij deze 250 prijsverlagingen blijven; Edah gaat nog meer prijzen
verlagen.
Al voor het uitbreken van de prijzenoorlog besloot Laurus om de
Edah-formule te herpositioneren als discountsupermarkt. Dat wil
zeggen: wel de laagste prijs, maar met een volledig assortiment,
waaronder een uitgebreid aantal versproducten. In het kader daarvan
openden vorig jaar de eerste winkels onder de Edah Lekker &
Laag-formule. Deze winkels kunnen zich qua prijspeil meten met de
goedkoopste Nederlandse supermarkten.
Momenteel telt Edah circa 50 Lekker & Laag-vestigingen binnen een
totaalbestand van 286 winkels. Edah Lekker & Laag zal de basis vormen
voor de toekomst van alle Edah-winkels.
Een volledige ombouw van de bestaande winkels heeft echter tijd nodig.
Daarom is besloten om alvast over te stappen op een fors lager
prijspeil voor alle Edah-winkels die nog niet zijn omgebouwd naar Edah
Lekker & Laag. Edah keert daarmee terug naar zijn oorspronkelijke
positie als populaire discountsupermarkt.
Laurus en de weg naar herstel
Laurus stelt zich ten doel zijn positie van tweede partij in de
Nederlandse levensmiddelenmarkt de komende jaren in belangrijke mate
te versterken, daarbij gebruikmakend van onderling verschillende
winkelformules die zelfstandig, vanuit een eigen identiteit en
commercieel beleid, hun specifieke marktsegment bewerken. Laurus werkt
aan zijn herstel op basis van een herstelplan, lopend tot eind 2007.
De weg naar herstel wordt daadkrachtig maar stap voor stap afgelegd,
onder voortdurende en scherpe bewaking van de kosten van de
bedrijfsvoering en met een geconcentreerde en ononderbroken aandacht
voor de back-office processen. In 2005 geeft Laurus naast een verdere
verhoging van de efficiency prioriteit aan de verbetering van de
winkelformules.
Laurus NV