Maandag favoriete nieuwsbrief dag (tijdens het werk)
Maandag favoriete nieuwsbrief dag (tijdens het werk)
Maandag 07 maart 2005
Hoe wordt een nieuwsbrief gelezen? QinC stelde zichzelf deze vraag en hield een online onderzoek onder 45.000 leden van de gratis prijsvragen nieuwsbrief PrijZmagazine.nl. In de nieuwsbrief werd een linkje geplaatst naar het onderzoek en dit resulteerde in 2917 verschillende inzendingen uit Nederland (54,4 procent) en België (45,6 procent) binnen 2 dagen. Enkele uitkomsten zijn opmerkelijk te noemen.
Belangrijkste resultaten uit het onderzoek;
5 procent geeft aan de nieuwsbrief op zijn of haar werk te lezen. Leden ontvangen de nieuwsbrief het liefst op maandag of vrijdag. 12 procent bekijkt de nieuwsbrief niet in zijn of haar (online) emailprogramma.
Leden willen geen uitgebreide nieuwsbrief met plaatjes. Van alle verzonden nieuwsbrieven wordt tot 5 procent zonder internetverbinding gelezen.
Opvallend is dat 0,71 procent van alle respondenten geen internetverbinding heeft terwijl zij de nieuwsbrief lezen. Daarnaast geeft nog eens 4,1 procent aan soms, maar soms ook niet een
internetverbinding te hebben wanneer zij de nieuwsbrief lezen.
Op de vraag 'Waar lees jij PrijZmagazine' gaf ruim 2 procent van alle
respondenten aan de nieuwsbrief te lezen op school en ruim 5 procent
gaf op zijn of haar werk aan. 86 procent zei thuis en de rest gaf geen
mening.
Belangrijk om te weten is dat 12 procent van alle respondenten
aangeeft de nieuwsbrief niet in zijn of haar (online) emailprogramma
te lezen, maar in zijn of haar browser. Dit kan doordat de nieuwsbrief
via een link bovenaan de nieuwsbrief ook online te bekijken is.
Het format van PrijZmagazine bestaat uit een gepersonaliseerde
twee-wekelijkse html-mail met een aantal online prijsvragen en gratis
acties. Iedere prijsvraag of gratis actie heeft een korte titel met
omschrijving en er worden geen plaatjes gebruikt. Kleurvlakken
scheiden de verschillende onderdelen van elkaar. Op de vraag 'Hoe
mensen het liefst de prijsvragen nieuwsbrief willen ontvangen' gaf 86
procent aan dat het goed is zoals het nu is. 5 procent geeft aan
alleen een plain-tekst email te willen ontvangen. Opvallend is dat
slechts 4,5 procent aangeeft plaatjes in de nieuwsbrief te willen
zien. Het overgrote deel wil dus een klein qua kb's en dus snel te
downloaden, korte en overzichtelijke nieuwsbrief ontvangen.
47 procent geeft geen mening over een favoriete dag voor het ontvangen
van de nieuwsbrief. Het overige deel wil het liefst de nieuwsbrief
ontvangen op maandag (15 procent) of vrijdag (11 procent).
Meer informatie: www.qinc.nl en www.prijzmagazine.nl of neem contact
op met Vincent Heidinga via info@qinc.nl. Vincent bevindt zich
momenteel in Amerika en is telefonisch of via sms bereikbaar via 001
805 215 9282 (Denk a.u.b. aan het tijdverschil van 9 uur terug in de
tijd vanuit Nederland) Een voicemail kan worden achter gelaten op +31
(0) 627 303 164
07 mrt 05 10:09