ACADEMIA SYMPOSION

Ideale collega is zichzelf en prettig gestoord

Ideale collega is zichzelf en prettig gestoord

Volgens een recent onderzoek van FlirtManagement.com is de ideale vaderlandse collega zichzelf, prettig gestoord, geïnteresseerd en enthousiast. De ondervraagden zijn 531 deelnemers aan een workshop Flirtmanagement. Zij waren afkomstig van verschillende ministeries en multinationals, zoals de Rabobank, ING Bank, Accenture, Deloitte, KPMG en PriceWaterhouseCooper.
In het kader van de workshop FlirtManagement werd de deelnemers gevraagd van 81 eigenschappen diegene te kiezen die ze het liefst terug zouden willen zien in hun collegas. Ook konden zij zelf eigenschappen toevoegen.
Op de lijst stonden de volgende eigenschappen:
Tikkeltje arrogant, Tikkeltje verlegen, Welbespraakt, Grappig, Geestig, Zelfverzekerd, Doortastend, Creatief, Cool, Sexy, Betoverende blik, Enthousiast, Spontaan, Zichzelf, Charismatisch, Krachtig, Karaktervol, Beschermend, Bescherming vragend, Lief, Vriendelijk, Brutaal, Ondeugend, Sensueel, Gracieus, Gedurfd, Intrigerend, Onbezorgd, Mysterieus, Beschaafd, Slim, Vindingrijk, Rustig, Kunstzinnig, Anders, Energiek, Geboren leider, Erotiserend, Stijlvol, Beleefd, Zorgzaam, Bijdehand, Vrijmoedig, Onbeschaamd, Bandeloos, Stout, Vrolijk, Onverstoorbaar, Moedig, Onverklaarbaar, , Ongrijpbaar, Overdonderend, Doelgericht, Laconiek, Charmant, Gevaarlijk, Spannend, Hulpbehoevend, Onvoorspelbaar, Verrassend, Ongewoon, Meeslepend, Schokkend, Innemend, Plezierig, Bekoorlijk, Flirterig, Onbereikbaar, Toegankelijk, Open, Artistiek, Prikkelend, Prettig gestoord, Geïnteresseerd, Levendig, Elegant, Hartstochtelijk, Beheerst, Sociaal, Stralend, Adembenemend mooi...

Antwoorden:
18,45% zichzelf zijn ((98 ondervraagden)
17,89% prettig gestoord (95 ondervraagden)
15,25% geïnteresseerd (81 ondervraagden)
11,48% enthousiast (61 ondervraagden)
6,59% moedig (35 ondervraagden)
6,02% geestig (32 ondervraagden)
5,27% creatief (28 ondervraagden)
5,08% karaktervol (27 ondervraagden)
3,76% charismatisch (20 ondervraagden)
3,57% sociaal (19 ondervraagden)
Alle andere eigenschappen bij elkaar werden door 6,59% van de deelnemers gekozen

Het feit dat ruim 50% van de ondervraagden kiest voor waarden als zichzelf zijn, prettig gestoord, geïnteresseerd, en enthousiast
- wijst op het belang van een gezonde en productieve arbeidssfeer. Een tekort aan deze waarden kan tot meer stress en minder productiviteit leiden. Ter illustratie: iemand die zichzelf is kan al zijn energie gebruiken voor zijn arbeidstaken. Iemand die niet zichzelf kan zijn op de werkvloer misbruikt een deel van zijn energie om zich staande te houden. Tel uit je verlies!
Winstdolheid, oftewel een foutieve obsessie met winst en efficiëntie, is op de lange termijn een contraproductieve strategie, aldus Lisak. In plaats daarvan pleit de doctorandus voor winstzinnigheid: een evenwicht tussen winstdoelen en arbeidsbeleving. Het belang van een bedrijf is niet vanzelfsprekend het belang van zijn werknemers, maar het belang van de werknemers is daarentegen noodzakelijkerwijs ook het belang van het bedrijf zelf. Een sociaal verantwoord management wil op de meest efficiënte wijze zowel maximale als duurzame winst behalen. Dit is alleen maar mogelijk met enthousiaste werknemers, met wiens mens zijn serieus rekening gehouden wordt.
Alles begint met het bieden van een inspirerende en gezonde arbeidssfeer.
Boodschap voor de baas: je werkkrachten zijn net mensen!

Meer informatie op www.FlirtManagement.com of Drazen Lisak
06-52382477.
De gemiddelde Nederlander spendeert immers veel meer tijd met het werken voor zijn brood dan met het consumeren ervan met zijn gezin; het belang van arbeidsgeluk kan daarom niet overschat worden. Het doel van FlirtManagement is om van Nederland een FlirtLand te maken, waar welvaart niet ten koste van het geluk geproduceerd wordt.


07 mrt 05 11:01