PERSBERICHT - 2005-03-07

Rivierenland: nieuwe brochure en tourist cards

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland heeft afgelopen weekend op de Uit & Actief-beurs zijn nagelnieuwe brochure gepresenteerd. Een nieuwe huisstijl zorgt voor een verfrissende uitstraling, die verrassend goed aansluit bij het waterrijke, ruimtelijke gebied.

Hiermee geven wij de aftrap van het toeristisch seizoen in Rivierenland. En laten we, krap een jaar na onze oprichting, in één keer aan de consument zien waar Rivierenland voor staat, aldus directeur Richard de Bruin.

Trots op Rivierenland
Belangrijk onderdeel van de nieuwe campagne is de trots die bewoners en ondernemers voelen als het over Rivierenland en haar deelgebieden gaat; de Betuwe, de Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal.

Trots is dan ook de rode draad in de brochure, die is terug te vinden in de verschillende themas, zoals het Fruitcorso, de Rivierenlandse kastelen, het waterrijke landschap en de vele fiets- en wandelroutes.

Brochure en tourist cards
De brochure bevat ruim 100 paginas met uitgebreide informatie over Rivierenland. Op basis van een handige indeling kan de consument een overzicht vinden van o.a. de uitgaans- en overnachtingsmogelijkheden, van de bezienswaardigheden & attracties en de faciliteiten rondom de natuur. Naast de brochure zijn er nieuwe boekjes met een bundeling van diverse fiets- en wandelroutes.

Verder lanceert Rivierenland een vernieuwend systeem van zogenaamde tourist cards. Dit zijn kleine fact sheets met informatie over recreatie- en verblijfsmogelijkheden, die gratis verkrijgbaar zijn bij de 50 toeristische infoposten in het gebied. Dus geen losse folders meer, maar een overzichtelijke display met handige meeneemkaartjes.

De brochure is te koop voor 1 via 0900 63 63 888 en bij de toeristische infoposten. Kijk voor meer informatie, een overzicht van toeristische infoposten en bestellingen op www.rivierenland.nl.