PERSBERICHT - 2005-03-07
Rivierenland: nieuwe brochure en tourist cards
Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland heeft afgelopen
weekend op de Uit & Actief-beurs zijn nagelnieuwe brochure
gepresenteerd. Een nieuwe huisstijl zorgt voor een verfrissende
uitstraling, die verrassend goed aansluit bij het waterrijke,
ruimtelijke gebied.
Hiermee geven wij de
aftrap van het toeristisch seizoen in Rivierenland. En laten we, krap
een jaar na onze oprichting, in één keer aan de consument zien waar
Rivierenland voor staat, aldus directeur Richard de Bruin.
Trots op Rivierenland
Belangrijk onderdeel van de nieuwe campagne is de trots die bewoners
en ondernemers voelen als het over Rivierenland en haar deelgebieden
gaat; de Betuwe, de Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal.
Trots is dan ook de rode draad in de brochure, die is terug te vinden
in de verschillende themas, zoals het Fruitcorso, de Rivierenlandse
kastelen, het waterrijke landschap en de vele fiets- en wandelroutes.
Brochure en tourist cards
De brochure bevat ruim 100 paginas met uitgebreide informatie over
Rivierenland. Op basis van een handige indeling kan de consument een
overzicht vinden van o.a. de uitgaans- en overnachtingsmogelijkheden,
van de bezienswaardigheden & attracties en de faciliteiten rondom de
natuur. Naast de brochure zijn er nieuwe boekjes met een bundeling van
diverse fiets- en wandelroutes.
Verder lanceert Rivierenland een vernieuwend systeem van zogenaamde
tourist cards. Dit zijn kleine fact sheets met informatie over
recreatie- en verblijfsmogelijkheden, die gratis verkrijgbaar zijn bij
de 50 toeristische infoposten in het gebied. Dus geen losse folders
meer, maar een overzichtelijke display met handige meeneemkaartjes.
De brochure is te koop voor 1 via 0900 63 63 888 en bij de
toeristische infoposten. Kijk voor meer informatie, een overzicht van
toeristische infoposten en bestellingen op www.rivierenland.nl.