Gemeente Hulst
Persbericht - 07.03.2005
Kandidaten gezocht voor seniorenraad
Op 17 februari 2005 heeft de gemeenteraad van Hulst besloten tot
instelling van een Seniorenraad Hulst. Deze Seniorenraad kan aan het
college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad gevraagd en
ongevraagd advies uitbrengen over beleidsonderwerpen die van invloed
zijn op de positie van ouderen in de gemeente en die behoren tot
autonomie van de gemeente.
De Seniorenraad bestaat uit maximaal 9 leden. Zij worden op
persoonlijke titel benoemd door het college van burgemeester en
wethouders. Hiervan worden 5 leden benoemd op voordracht van de
ouderenbonden, die werkzaam zijn binnen de gemeente Hulst (4 namens de
KBO en 1 namens de ANBO). De overige 4 leden worden benoemd na werving
via een open sollicitatieprocedure.
Het voorzitterschap wordt vervuld door een door het college van
burgemeester en wethouders te benoemen onafhankelijk voorzitter. De
secretaris en penningmeester wordt door de Seniorenraad uit zijn
midden gekozen.
Gezocht wordt naar 5 enthousiaste mensen, wonende in de gemeente Hulst
en in de leeftijd van 55 jaar of ouder. (Vier leden + een technisch
voorzitter). Zij mogen geen loondienstverband hebben bij instellingen
die zich bezighouden met, of betrokken zijn bij, het ouderenwerk.
Daarnaast dienen zij een brede blik te hebben en te beschikken over
een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Het is
een vereiste om maatschappelijk betrokken te zijn, kennis te hebben
van de situatie van ouderen en deskundig te zijn op één of meer voor
ouderen relevante terreinen.
Voor inlichtingen kan contact worden opgenomen met dhr. F. Strooband,
sectorhoofd Samenleving, bereikbaar op tel. 0114-389301.
Brieven met kandidatuur voor de Seniorenraad, kunnen u tot en met 31
maart 2005 worden gericht aan het college van burgemeester en
wethouders, Postbus 49 4560 AA Hulst.
---
Gemeente Hulst
Team Communicatie
Cindy van Driessche.
Tel : 0114-389137
Email: cde@gemeentehulst.nl