Gemeente Hulst


Persbericht - 07.03.2005

Kandidaten gezocht voor seniorenraad

Op 17 februari 2005 heeft de gemeenteraad van Hulst besloten tot instelling van een Seniorenraad Hulst. Deze Seniorenraad kan aan het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen over beleidsonderwerpen die van invloed zijn op de positie van ouderen in de gemeente en die behoren tot autonomie van de gemeente.

De Seniorenraad bestaat uit maximaal 9 leden. Zij worden op persoonlijke titel benoemd door het college van burgemeester en wethouders. Hiervan worden 5 leden benoemd op voordracht van de ouderenbonden, die werkzaam zijn binnen de gemeente Hulst (4 namens de KBO en 1 namens de ANBO). De overige 4 leden worden benoemd na werving via een open sollicitatieprocedure.
Het voorzitterschap wordt vervuld door een door het college van burgemeester en wethouders te benoemen onafhankelijk voorzitter. De secretaris en penningmeester wordt door de Seniorenraad uit zijn midden gekozen.

Gezocht wordt naar 5 enthousiaste mensen, wonende in de gemeente Hulst en in de leeftijd van 55 jaar of ouder. (Vier leden + een technisch voorzitter). Zij mogen geen loondienstverband hebben bij instellingen die zich bezighouden met, of betrokken zijn bij, het ouderenwerk. Daarnaast dienen zij een brede blik te hebben en te beschikken over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Het is een vereiste om maatschappelijk betrokken te zijn, kennis te hebben van de situatie van ouderen en deskundig te zijn op één of meer voor ouderen relevante terreinen.

Voor inlichtingen kan contact worden opgenomen met dhr. F. Strooband, sectorhoofd Samenleving, bereikbaar op tel. 0114-389301. Brieven met kandidatuur voor de Seniorenraad, kunnen u tot en met 31 maart 2005 worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 49 4560 AA Hulst.

---

Gemeente Hulst
Team Communicatie
Cindy van Driessche.
Tel : 0114-389137
Email: cde@gemeentehulst.nl