Gemeente Oostzaan

8 maart 2005

-Informatieavond nieuw gemeentehuis
-Vergadering gemeenteraad
-Afsluiting Ds. Nanne Zwiepsingel
-Vrijwilligers onvrijwillig van naam veranderd
-Gemeentelijke belastingen
-Drank- en Horecawet
-Verkeersbesluit afsluiting Ds. N. Zwiepsingel
-Collectevergunning
---

Informatieavond nieuw gemeentehuis De voorbereidingen voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis zijn in volle gang. In 2002 hebben Oostzaners met ruime meerderheid gekozen voor het ontwerp van architect Roy Gelders. Dit ontwerp is nu uitgewerkt in een definitief bouwplan. Begin februari is gestart met het vrijmaken van de bouwlocatie en we hopen in mei de eerste paal te slaan. Wij willen u graag informeren over het nieuwe gemeentehuis en de koppeling met dorpshuis De Greep. Ook vertellen wij u welke beslissingen en stappen we nemen vanaf nu totdat het gebouw er staat. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat er een discussie start over het ontwerp en de uitwerking daarvan. Vanaf het beginstadium is er veel overleg geweest. Het nieuwe centrumgebouw biedt plaats aan veel activiteiten en organisaties. Hoewel het nooit helemaal lukt alle partijen 100% tevreden te stellen, zijn we er toch in geslaagd een multifunctioneel gebouw te ontwikkelen waarmee we het hart van ons dorp flink gaan verlevendigen. We nodigen u daarom van harte uit voor een informatiebijeenkomst op dinsdag 22 maart. De avond is in de sportzaal van dorpshuis De Greep (Ds Nanne Zwiepsingel 1) en begint om 19.30 uur en duurt tot ongeveer 22.15 uur. Omdat we graag willen weten hoeveel mensen we kunnen verwachten vragen we of u zich, indien u aanwezig wilt zijn, telefonisch of per e-mail wilt aanmelden. Opgeven kan via de receptie van het gemeentehuis 075-6847777 of per e-mail a.alberts@oostzaan.nl.


---

Vergadering gemeenteraad Op maandag 14 maart vergadert de Oostzaanse gemeenteraad vanaf 19:30 uur in Zorgcentrum Evean Lishof, Lisweg 253. U bent van harte welkom om bij deze vergadering aanwezig te zijn. Op de voorlopige agenda staan de volgende agendapunten:
* Initiatiefvoorstel VVD instellen Jeugdraad
* Vertegenwoordigers raad in externe organen
* Herstart dualisering (uitwerking rapport Leemhuis)
* Keuze accountant; concept programma van eisen
* Vernieuwing Algemene Plaatselijke verordening
* Intrekken bestuursverordening commissie ouderen WVG, gehandicapten
* Boeteverordening WIN

* Verordening aansluitvoorwaarden riolering
* Communicatiebeleidsplan

Wilt u iets over de agendapunten onder de aandacht brengen? Het is mogelijk om spreektijd aan te vragen. Indien u van dit spreekrecht gebruik wilt maken, kunt u dit tot 2 werkdagen voor de vergadering aan de griffier (J. van Tol a.i.) melden. Vermeld hierbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp waarover u het woord wilt voeren. Er kan alleen op onderwerpen worden ingesproken die voor de vergadering zijn geagendeerd. Meer informatie over de agendapunten (stukken, indien aanwezig) kunt u inzien op het gemeentehuis


---

Afsluiting Ds. Nanne Zwiepsingel Vanwege de veiligheid tijdens de werkzaamheden voor het nieuwe gemeentehuis is de Ds. Nanne Zwiepsingel tussen het Zuideinde en de Begoniastraat afgesloten voor al het verkeer. Dorpshuis De Greep blijft (via de Begoniastraat) bereikbaar. De afsluiting duurt zolang dit voor de veiligheid tijdens de werkzaamheden noodzakelijk is. De hulpdiensten zijn hierover geïnformeerd en geven aan dat de Bloemenbuurt nog steeds goed bereikbaar is. Voor inlichtingen kunt u terecht bij dhr. De Wilde (075 684 7735) en dhr. Van Dissel (075 684 7731) van de sector grondgebiedzaken.


---

Vrijwilligers onvrijwillig van naam veranderd Op zondag 3 april aanstaande geeft de gemeente een feest voor alle actieve vrijwilligers van Oostzaan. Hiervoor hebben wij van de verenigingen ruim 600 namen doorgekregen. Deze mensen ontvingen vorige week allemaal een uitnodiging. Helaas geen persoonlijke uitnodiging, zoals de bedoeling was, want wie normaal De Boer heet werd nu misschien wel als De Vries aangeschreven. Bij de verzending van de uitnodigingen zijn per ongeluk naam- en adresgegevens door elkaar gegaan. De gemeente heeft daarom nieuwe uitnodigingen gestuurd naar alle vrijwilligers, die nog niet op de uitnodiging hebben gereageerd. Deze vrijwilligers kunnen zich dan alsnog, onder hun eigen naam, opgeven voor het feest. Heeft u zich inmiddels opgegeven en zelf uw naam veranderd, dan hoeft u geen actie te ondernemen. Onze excuses! Mocht u vragen hebben, dan kunt u bellen met mw. Van Zanten, telefoon 075-6847758 of mailen naar i.van.zanten@oostzaan.nl.


---

Gemeentelijke belastingen Heeft u na 1 januari 2005 een woning gekocht in Oostzaan dan ontvangt u niet automatisch een woz-beschikking. Wat moet u doen als u toch de woz-waarde wilt weten?
Het aanvragen van een WOZ-beschikking doet u door middel van een schriftelijk verzoek aan de Gemeente Oostzaan, cluster Financiën & Belastingen, Postbus 15, 1510 AA Oostzaan. In dit verzoek vermeldt u uw naam en adres maar ook het adres van de gekochte woning en de datum waarop de overdracht bij de notaris heeft plaatsgevonden. Ook moet u een kopie van de overdrachtsakte meesturen. Het is niet mogelijk een WOZ-beschikking aan te vragen wanneer alleen een voorlopig koopcontract is getekend. Zorgt u er ook voor dat het verzoek is ondertekend en voorzien is van een datum? Na ontvangst van uw verzoek zal deze in behandeling worden genomen. Als het verzoek wordt goedgekeurd zal de WOZ-beschikking worden toegestuurd. U moet rekening houden met een behandelperiode van minimaal 10 werkdagen.

Terug naar boven

---

Drank- en Horecawet
Het college van burgemeester en wethouders heeft het voornemen om op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet een vergunning te verstrekken aan:

* De Oostzaanse korfbalvereniging, ten aanzien van de inrichting aan de Twiskeweg 101 te Oostzaan.

Aan de vergunning is als voorwaarde verbonden, dat het niet is toegestaan in de inrichting bijeenkomsten te houden van persoonlijke aard, zoals bruiloften en partijen. Belanghebbenden kunnen, zowel mondeling als schriftelijk, tot vier weken na de dag van publicatie van dit bericht hun zienswijze tegen dit voornemen kenbaar maken. Schriftelijke zienswijzen kunt u zenden naar postbus 15, 1510 AA te Oostzaan. Indien u mondeling een zienswijze kenbaar wenst te maken, kunt u contact opnemen met de heer A. Heiner (Tel. 075-6957777)

Terug naar boven

---

Verkeersbesluit afsluiting Ds. N. Zwiepsingel Burgemeester en wethouders hebben besloten de Ds. N. Zwiepsingel tussen de Kerkbuurt en de Begoniastraat, met ingang van 7 maart 2005, gesloten te verklaren voor al het verkeer. De afsluiting duurt zolang de bouwwerkzaamheden voor het nieuwe gemeentehuis dat nodig maken. Voetgangers mogen wel via de Begoniastraat naar de ingang van dorpshuis De Greep lopen. De afsluiting wordt aangegeven door het plaatsen van hekken en het plaatsen van borden conform model C1 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer. Ook wordt een onderbord geplaatst met de tekst met uitzondering van voetgangers Dorpshuis De Greep. Het verkeersbesluit ligt voor iedereen gedurende de gebruikelijke openingsuren op het gemeentehuis van Oostzaan ter inzage. Belanghebbenden kunnen binnen 6 weken na deze bekendmaking op grond van de Algemene wet bestuursrecht tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders (postbus 15, 1510 AA Oostzaan).

Terug naar boven

---

Collectevergunning
Van 13 t/m 19 maart collecteert Nationaal Reumafonds.

Terug naar boven