FloraHolland


Januari Februari

---

Kwekers tonen verpakkingsconcepten op de FloraHolland Trade Fair

FLORAHOLLAND (persbericht 16 feb. 2005) - FloraHolland organiseert op 9, 10 en 11 maart de FloraHolland Trade Fair. Op het kwekersplein van deze beurs presenteren bijna 250 kwekers hun bedrijf en producten. Een vijftal kwekers gebruikt de FloraHolland Trade Fair om hun verpakkingsconcepten te introduceren. De kwekers spreken op de beurs een groot aantal klanten en kunnen hun concepten hierbij onder de aandacht brengen en testen.

Oriental Bonsai bemand een stand op de Trade Fair en toont daar een nieuwe verpakkingsvorm voor Bonsai gericht op het retailsegment. De schaal en grond waar het Bonsaiboompje in staat worden geheel ingeseald met krimpfolie, hierbij wordt het boompje vrijgelaten zodat het kan blijven ademen. Het insealen levert een aantal voordelen op. De grond in de schaal droogt minder snel uit, waardoor het product langer houdbaar is zonder water te geven. Daarnaast wordt bij de nieuwe verpakking de onderschotel aan het product vast geseald, op dit moment wordt de onderschotel los bijgeleverd,. Tot slot vergroot de verpakking de hygiëne van het product, doordat de grond ingeseald is.

KP Holland presenteert een concept van verpakte planten voor het retailkanaal. Het gaat om het leveren van versheid en gemak in één concept. Het vergroot de mogelijkheden, zeker voor de consument, om de planten goed en schoon te transporteren. KP Holland denkt bij het verpakken van de planten voor het retailkanaal ook aan thema's zoals Kerst en Pasen.

Kwekerij René van den Ende heeft in samenwerking met Bloemenbureau Holland een verpakkingsconcept ontwikkeld voor éénjarige zomerbloeiers. De Summersensation biedt consumenten drie perkplanten in één kant en klare verpakking. De consument koopt met de Summersensation een stuk gemak en sfeer voor buiten. Hiermee wordt ingespeeld op de trend dat producten vooral makkelijk moeten zijn voor de consument.

Kwekerij Perkstar presenteert een nieuw concept onder de naam Vivaldi (vier seizoenen) met als motto 'Geen geknoei, wissel en bloei'. Het betreft een speciaal bloembak- en potsysteem, waarmee de consument het gehele jaar van een mooie groeiende en bloeiende bloembak is voorzien. De consument koopt eenmalig de bloembak en kan naar eigen keuze planten bijkopen die reeds op formaat zijn afgekweekt, zodat drie potten de bak geheel vullen. Voor ieder seizoen zijn er bijbehorende planten met pot beschikbaar. Op deze manier hoeft de bak dus nooit leeg te staan.

Carl Sales Support staat op de FloraHolland Trade Fair namens een aantal kwekers. Eén daarvan is firma Pannekoek. Deze firma heeft een verpakking ontwikkeld waardoor Orchideeën beter gepresenteerd kunnen worden in bijvoorbeeld tuincentra en supermarkten. De Orchideeën worden nu vaak op een Deense Container gepresenteerd. De nieuwe verpakkingsdisplay kan op de Deense Container blijven staan, maar geeft een beter beeld van de producten. De Orchideeën komen op deze manier beter tot hun recht en zijn nog steeds gemakkelijk te presenteren.


---