Ingezonden persbericht


Persbericht

eService Center(TM) van Trinicom verhoogt serviceniveau Euro Relais

Wilp, 9 maart 2005 -- De internationale touroperator Euro Relais zet sinds kort het eService Center(TM) van Trinicom in voor de beantwoording van standaardvragen via internet en e-mail. De reserveringsmedewerkers van Euro Relais houden nu meer tijd over voor vragen die specifieke aandacht behoeven, met een verdere verhoging van het serviceniveau als resultaat.

De vragen die Euro Relais per e-mail en telefoon werden gesteld kwamen voor een groot deel overeen met de veelgestelde vragen op de website. Dit creëerde een onnodige belasting van de reserveringsafdeling. Om deze belasting te verlagen en tegelijkertijd het serviceniveau te verhogen, besloot de reisorganisatie het eService Center(TM) van Trinicom in te zetten voor web selfservice en e-mail response management.

Binnen een maand was het systeem operationeel. De selfservicesite wordt veel geraadpleegd en ook de reserveringsmedewerkers zijn positief. Hun efficiëntie is duidelijk verhoogd, mede doordat zij automatisch antwoordsuggesties krijgen aangeleverd voor de beantwoording van e-mails. Euro Relais verwacht in 2005 verder te groeien en meer reserveringen vast te leggen. Het eService Center(TM) zal een belangrijke rol vervullen bij het efficiënt afhandelen van het toenemend aantal vragen dat met deze groei gepaard gaat.

Gisela Deslorieux is Sales Manager bij Euro Relais en geeft daarnaast leiding aan een projectteam dat is ingesteld om de processen op de reserveringsafdeling te verbeteren. Het implementeren van de selfservice oplossing was onderdeel van dat project. "Internet is voor Euro Relais een belangrijk medium. Dankzij het in eigen huis ontwikkelde on line reserveringssysteem kunnen we onze bezoekers 24 uur per dag service bieden. Klanttevredenheid en kwaliteit staan centraal, waarbij persoonlijke aandacht ook zeer belangrijk is. In onze missie-omschrijving staat dat we onze innovatiekracht op IT-gebied willen behouden, waarbij automatisering wordt ingezet om de klantvriendelijkheid te optimaliseren. Web selfservice sluit daar natuurlijk perfect bij aan," aldus Deslorieux.

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Voor het boeken van reizen is internet natuurlijk een fantastisch medium, want het is immers 24 uur per dag beschikbaar. Toch willen mensen die specifieke vragen hebben graag zo snel mogelijk persoonlijk geholpen worden. Het eService Center(TM) biedt een combinatie van beide: enerzijds continue bereikbaarheid voor standaardvragen, anderzijds een aanzienlijke ontlasting van de serviceafdeling zodat deze beter bereikbaar is voor vragen die meer aandacht en tijd vereisen. Op deze manier is automatisering inderdaad het middel bij uitstek om de klantvriendelijkheid te optimaliseren, dat hebben ze bij Euro Relais goed begrepen."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, Thales, Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Euro Relais
Euro Relais, sinds 1980 thuis in vakantiehuizen, is een internationale touroperator die vakanties aanbiedt in een breed assortiment karakteristieke, kwalitatief hoogwaardige vakantiehuizen in Europa. Van kastelen tot landhuizen, van boerderijen tot molens, van villa's tot chalets. Dankzij dit veelzijdige aanbod vindt iedere gast bij Euro Relais het vakantiehuis dat bij hem past. Voor meer informatie zie: www.eurorelais.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com