Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

SMS INGEZET VOOR THEATERS

van Breda

Breda, 9 maart 2005 - ClubMessage, marktleider op het gebied van functionele SMS, introduceert aanstaande maandag 14 maart op de Publiciteitsbeurs haar product SMS Messaging. De Publiciteitsbeurs wordt elk jaar georganiseerd door de stichting Bureau Promotie Podiumkunsten voor alle theaters en producerende partijen die op de hoogte willen blijven van de nieuwste ontwikkelingen. De beurs vindt plaats in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam en is bij uitstek een ontmoetingsplek voor marketeers en publiciteitsmedewerkers van podia en producenten. Het centrale thema van dit jaar is: De Ontmoeting.

SMS Messaging

ClubMessage zal met een stand op de beurs aanwezig zijn om het product SMS Messaging te introduceren, het systeem waarmee online een sms-bericht verstuurd kan worden naar groepen mensen tegelijk. SMS Messaging maakt het voor theaters en gezelschappen mogelijk eenvoudig hun klanten op een specifiek tijdstip een sms-boodschap te sturen. De nummers van mensen kunnen via internet verzameld worden of rechtstreeks uit de klantendatabase van het theater gehaald worden.

Mensen boeken theatervoorstellingen vaak ver van te voren en daarom kan het wel eens gebeuren dat ze de datum van de voorstelling vergeten. Met SMS Messaging kan het theater de gasten een week van te voren een sms'je met daarin de laatste info als herinnering sturen. De sms-herinnering kan zelfs worden aangepast aan het programma van de voorstelling; zo kan er bijvoorbeeld al een grap of vraag van een cabaretier in staan. Door hier tijdens de voorstelling op terug te komen, kan het de beleving en betrokkenheid bij theater en artiest verhogen.

De voordelen van dit systeem zijn legio; zo kan het theater met het systeem eenvoudig alle bezoekers per sms verwittigen als er een voorstelling komt te vervallen. Een andere mogelijkheid is om, als er een dag voor een voorstelling nog veel stoelen over zijn, een groep potentiële bezoekers uit het bestand te selecteren en een sms-bericht met een aanbieding te sturen; bijvoorbeeld voor een kaartje tegen een gereduceerd tarief. De klanten van het theater kunnen via internet aangeven in welke voorstellingen ze geïnteresseerd zijn; op deze manier kan het theater gericht een sms-bericht sturen. Eventueel kan de gast met een sms terug direct een kaart reserveren en/of zelfs afrekenen.

Over ClubMessage

ClubMessage is de grootste zakelijke sms-provider op het gebied van bulk sms. Klanten van ClubMessage bevinden zich in branches als horeca, transport, techniek, marketing, zorg en onderwijs. ClubMessage verkoopt producten en diensten op basis van haar eigen sms-netwerk aan bedrijven actief op het gebied van techniek, marketing en planning. Tot de klantenkring behoren onder meer Heineken, Unilever, Philips, Radio538 en de FNV. Vanuit de twee hoofdvestigingen in Nederland en Polen worden naast deze landen producten en diensten geleverd in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per sms. Meer informatie over ClubMessage is te vinden op www.clubmessage.nl.

Voor meer informatie voor de pers

Lubbers & De Jong BV

Margriet Luttikhuizen

T: (020) 421 05 65

E: margriet@l-dj.nl

ClubMessage BV

Gilbert Gooijers

T: (076) 521 24 80

E: gilbert@clubmessage.net