Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Utrecht, 9 maart 2005

Publiek kiest Quest tot beste, nieuwe tijdschrift

Voor het eerst in de geschiedenis konden lezers van tijdschriften kenbaar maken welk nieuwe tijdschrift hun favoriet is. Ruim 12.000 mensen stemden afgelopen maand via internet en kozen Quest, een populair wetenschappelijk tijdschrift, tot winnaar.

'de Publieksprijs', zoals de prijs genoemd wordt, is een initiatief van boeken- en tijdschriften verkoper Bruna. Er worden al jaren vakprijzen uitgereikt voor tijdschriften, gekozen door mensen in de uitgeverswereld. Met de komst van de Publieksprijs hebben ook de lezers van tijdschriften de kans hun waardering uit te spreken over hun favoriete, nieuwe tijdschrift. De prijs wordt maandag 14 maart aan de makers van Quest uitgereikt.

De tijdschriftenmarkt is volop in beweging. Vorig jaar werden er ruim 50 nieuwe tijdschriften gelanceerd. Uit deze nieuwe tijdschriften werden 10 tijdschriften genomineerd voor 'de Publieksprijs'. Quest won met ruim 25% van de stemmen. Vanaf 23 maart 2005 vindt 'de Week van het Tijdschrift' plaats bij de Bruna-winkels, waarbij Quest het tijdschriftengeschenk is.

Ter informatie:
Bruna is een landelijke detailhandelsketen, die actief is met 370 winkels op de markt van boeken, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, wenskaarten, dagbladen en multimedia producten. In deze branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna bestaat ruim 137 jaar. Naast de winkelketen biedt Bruna meer dan 100.000 boeken aanvia haar website www.bruna.nl. Sinds 1996 is Bruna BV een volledige dochter van Postkantoren BV. Bruna's missie is de meest prikkelende en gemakkelijke boekenwinkel van Nederland te zijn.