Ingezonden persbericht


Persbericht

Arnhem, 14 maart 2005

Omzet en winst FrontRange Solutions nemen flink toe

CEO Michael McCloskey verwacht ook snelle omzetgroei in de Benelux

FrontRange Solutions, dat oplossingen op de markt brengt voor IT service management en CRM, heeft de omzet en de winst in het derde kwartaal, dat op 31 januari jl. afgesloten werd, flink zien stijgen. De omzet over het afgelopen kwartaal bedroeg 20,7 miljoen dollar. Dat betekent een stijging van 13 % ten opzichte van hetzelfde kwartaal in het vorige boekjaar, toen de omzet 18,3 miljoen dollar was. De winst steeg in het afgelopen kwartaal met 50 % naar 2,3 miljoen dollar.

"De resultaten over het laatste kwartaal laten duidelijk zien dat we vooruitgang hebben geboekt in het proces, dat er uiteindelijk toe moet leiden dat FrontRange Solutions één van de toonaangevende aanbieders van oplossingen voor IT service management, CRM en voice applicaties wordt", zei Michael McCloskey, CEO van FrontRange. Hij was begin maart in Nederland op bezoek om zijn klanten toe te spreken tijdens de eerste Frontrange User Conference in de Benelux. "Onze HEAT- en GoldMine-producten vallen bij steeds meer klanten in de smaak, terwijl onze nieuwe producten en onze geografische expansie ook de komende jaren alle ruimte voor verdere groei bieden. Ik ben vooral erg blij met de toename van onze licentie-inkomsten in het afgelopen kalenderjaar met 29 %. Licentie-omzet is een van de belangrijkste graadmeters voor de gezondheid van een softwarebedrijf en een goede indicatie van de toegevoegde waarde, die we onze klanten te bieden hebben."

"Onze Benelux-klanten hebben de nieuwe producten, die we tijdens de eerste FrontRange User Conference in de Benelux op 8 maart jl. in Hoofddorp gedemonstreerd hebben en die de komende maanden op de markt komen, met enthousiasme ontvangen", zei McCloskey verder. "Onze investeringen in R&D zijn afgelopen jaar met 65 % toegenomen; enerzijds om onze bestaande producten te verbeteren en nieuwe producten te ontwikkelen, maar anderzijds ook om in onze verschillende markten gelocaliseerde producten aan te bieden. Samen met de start van een eigen vestiging in de Benelux en de versterking van ons partnernetwerk hier, is ook in de Benelux aan alle voorwaarden voor verdere groei voldaan."


---

Noot voor de pers:

Meer informatie over FrontRange Solutions kunt u vinden op www.frontrange.com. U kunt ook contact opnemen met Cees Broer via telefoon 010-4702528 of per e-mail: Cees.Broer@frontrange.com

Er is een foto beschikbaar van Michael McCloskey. Die kunt u aanvragen bij Kitty Gunsing van Wisse Kommunikatie: 026-4431523 of via kitty.gunsing@wisse-worldcom.nl

Over FrontRange Solutions
FrontRange Solutions USA Inc. ontwikkelt software-oplossingen voor CRM en IT Service Management. FrontRange heeft twee productgroepen: GoldMine®, een pakket voor business relationship management, contact management en sales force automation, en HEAT®, een complete software suite voor service management, die bestaat uit modules voor onder meer de IT helpdesk, knowledge management, asset management en service level management. De FrontRange-producten worden wereldwijd gebruikt door meer dan 130.000 bedrijven met samen meer dan 1,2 miljoen gebruikers. FrontRange realiseerde in het laatste boekjaar een omzet van bijna 75 miljoen dollar en biedt werk aan zo'n 500 mensen.