Ingezonden persbericht


67cf3f.jpg

Persbericht

Newtel Essence heeft system integrator Brickworks overgenomen

Overname Brickworks maakt Newtel Essence tot absolute nummer 1 in de markt

Vianen, 15 maart 2005 Newtel Essence, system integrator en specialist op het gebied van communicatietechnologie, klantcontactmanagement en CRM, heeft het bedrijf Brickworks overgenomen. Brickworks is een toonaangevende system integrator op het gebied van contact centers en is werkzaam op het snijvlak van

Brickworks is in 1999 opgericht en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot expert op het gebied van informatie- en telecommunicatietechnologie en Customer Relationship Management (CRM). Brickworks levert o.a. oplossingen op het gebied van contact centers, selfservice en Voice Processing.

De kennis, ervaring en ook het marktsegment waar Brickworks zich in begeeft, sluiten goed aan op de bestaande dienstverlening van Newtel Essence. Het product- en dienstenportfolio wordt uitgebreid en verdiept. Selfservice zal bijvoorbeeld een grotere plaats innemen in de oplossingen die Newtel Essence levert aan haar klanten. Brickworks heeft onlangs de Best Global Partner of the Year Award ontvangen van Interactive Intelligence. Newtel Essence is in West-Europa de grootste leverancier van Avaya. Door de overname en strategische samenwerking met Brickworks wordt Newtel Essence in de Benelux de grootste leverancier van spraak- en datanetwerken in de contact center branche. Hierdoor streeft Newtel Essence nu zelfs een bedrijf als KPN voorbij.

Serge Poppes, CEO van Newtel Essence: Deze overname sluit geheel aan op de eerdere overname dit jaar van het bedrijf ip-com. Newtel Essence kan niet alleen de meest complete oplossing bieden op het gebied van spraak-, datanetwerken en security, maar behoort nu tevens tot de grootste leveranciers in de Benelux en is absoluut marktleider op het gebied van klantcontactmanagement.

Paul van Dam, directeur en aandeelhouder van Brickworks: Brickworks is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een vooraanstaande speler in de Benelux op het gebied van software gebaseerde contact centers. Door Newtel Essence en Brickworks tot één bedrijf te maken, ontstaat een organisatie met een uitgesproken focus op de gehele contact center markt waarbij veel kennis, kunde en ervaring onder één dak aanwezig is.

Brickworks is financieel een gezond bedrijf en zal per direct onder de naam Newtel Essence verder gaan. Het bedrijf zal compleet worden geïntegreerd in de organisatie van Newtel Essence en alle activiteiten van Brickworks zullen worden voortgezet vanuit de vestiging van Newtel Essence in Vianen. Alle werknemers (20 FTE s) van Brickworks treden in dienst van Newtel Essence en er vallen geen ontslagen. Zowel de Nederlandse als de Belgische vestiging van Brickworks zullen door Newtel Essence worden overgenomen.

Over Newtel Essence

Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. Newtel Essence combineert in haar klantcontactmanagement oplossingen zowel Informatie- als (Tele)communicatietechnologie. De behoeften van klanten en zakenpartners inclusief de daarbij behorende contactmomenten vormen hierbij het uitgangspunt. Voor een opdrachtgever betekent dit dat een klant of zakenpartner met de opdrachtgever kan communiceren op de wijze en het tijdstip dat hij of zij kiest zonder dat het gebruik van communicatiekanalen, of een combinatie daarvan, resulteert in inefficiëntie, een onvolledig klantbeeld en/of een lagere kwaliteit van de dienstverlening. Medewerkers van de opdrachtgever krijgen tijd- en locatieonafhankelijk toegang tot een integraal relatiedossier en de benodigde communicatiekanalen.

Newtel Essence heeft in januari 2005 het bedrijf ip-com overgenomen. De extra kennis en ervaring van ip-com op het gebied van netwerk- en communicatie-infrastructuren en security zorgen ervoor dat Newtel Essence haar klanten als enige in de markt een totale oplossing kan bieden op het gebied van IP-telefonie, klantcontactmanagement, CRM, netwerken, service en security.

Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met Avaya, Microsoft CRM, Genesys, Mitel en NICE. Voor meer informatie : www.newtelessence.com

Noot voor de redactie,