Ingezonden persbericht


100e editie Dzone magazine

Heerhugowaard, 22 maart 2005 - De huidige editie van grafisch vakblad Dzone magazine is het 100e nummer. De uitgave bevat onder meer een artikel waarin Hans Frederiks woordvoerders van Apple, Windows, Adobe en Macromedia aan de tand voelt over de geschiedenis, de huidige stand van zaken en de toekomst van de grafische industrie. In deze editie tevens een prijsvraag, waarbij de lezers een Apple Production Suite, een Adobe Creative Suite, een Macromedia Studio MX 2004 en een Windows XP Pro pakket kunnen winnen.

Sinds de vorige editie is teller van de nummering op 99 komen te staan, teruggerekend vanaf 1994. In dat jaar werd het magazine opgericht, eerst onder de naam PS magazine. Na een samenvoeging met het vakblad Webmaster kreeg het de naam Dzone magazine, een titel die inmiddels gevestigd genoemd mag worden. Vorig jaar werd het 10-jarig bestaan van Dzone gevierd met het nieuwe onderkomen bij uitgeverij Hollandia Publishing.

"De cover van de 100e editie is speciaal ontworpen van The Designers Republic." aldus hoofdredacteur Bert Hagendoorn. "We hebben al twee jaar elke editie een cover die gemaakt is door andere designers. Maar gelet op de faam van deze designers lijkt het ons een mooie manier om ook de buitenkant van deze editie de juiste glans te geven. Op naar de volgende 100 edities!"

De drie winnaars van de prijsvraag in de 100e editie maken kans op behoorlijke prijzen. Apple stelt voor een van de winnaars van de prijsvraag de Apple Production Suite beschikbaar ter waarde van ¤ 1.399,-. Adobe biedt een der winnaars een Creative Suite Premium NL ter waarde van ¤ 1.799,-. Macromedia stelt een van de winnaars een Studio MX 2004 beschikbaar ter waarde van ¤ 999,- en Microsoft ten slotte stelt een Windows XP Pro pakket ter waarde van ¤ 349,- ter beschikking.

Ter gelegenheid van deze editie wordt ook door HP, Epson, Canon, Oce en Xerox naar de geschiedenis, de huidige stand van zaken en de toekomst van de kleurenprinter gekeken. Andere onderwerpen in de komende editie zijn de Grafivak, The Indesign Conference, diverse portfolio's van designers, SpinAwards, Backbase en de toekomst van Macromedia Flash. De verschijningsdatum van het nummer staat op 22 maart.

Over Dzone magazine
Dzone is het grootste vaktijdschrift in de Benelux voor de grafimedia branche en de internet industrie. Het praktijkgericht maandblad volgt de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van creatie, design, print, multimedia en internet en biedt achtergrondartikelen, interviews, primeurs en het laatste nieuws. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan reclamecampagnes en portfolio's van graphic designers. Dzone heeft een oplage van ruim 5000 met een maandelijks bereik van bijna 20.000 lezers. Online sample: http://dzone.turnpages.nl/

Over Hollandia Publishing
Uitgeverij Hollandia Publishing en haar Belgische zusterbedrijf Jet Media Productions zijn onderdeel van de Hollandia Group, waar ook drukkerij Hollandia Equipage en Hollandia Media Productions deel van uit maken. De totale groep telt 110 werknemers met een jaaromzet van 20 miljoen euro. Hollandia Publishing is uitgever van vakinformatie voor professionals in de communicatiebranche en produceert vakbladen, websites, jaarboeken, specials en nieuwsbrieven.

------------------------------



Ingezonden persbericht