Tiscali

Tiscali en Pinlinq bieden voordelige oplossing pinprobleem mkb

Utrecht/Leusden, 22 maart 2005 - Tiscali, het Europese internetcommunicatiebedrijf, heeft in samenwerking met Pinlinq een goedkopere zakelijke pinbetaaloplossing voor het midden- en kleinbedrijf ontwikkeld. De betaalapplicatie - Tiscali Pinlinq - wordt half april geïntroduceerd en is een antwoord op andere pindiensten waarbij bedrijven te veel handelingen moeten verrichten en te veel betalen voor deze diensten.

Pinlinq heeft een alles-in-één applicatie ontwikkeld. Het MKB kan gemiddeld 40% besparen op zijn transactiekosten: In plaats van het huidige systeem, waarvoor drie leveranciers nodig zijn (inbelverbinding, pindiensten aansluiten, pinapparaat kopen) heeft de gebruiker één aanspreekpunt voor alle handelingen. De gebruiker heeft bovendien direct inzicht in alle betalingstransacties via een eigen webpagina waarop alle transacties inzichtelijk worden gemaakt. De gebruiker hoeft niet voor elke transactie in te bellen waardoor de afrekentijd voor betalingstransacties kort is. De Tiscali Pinlinq dienst wordt geleverd via het DSL-netwerk van Tiscali.

Er staan circa 200.000 pinkastjes in Nederland. Deze worden gemiddeld om de vijf jaar vervangen. Creditcard maatschappijen willen hun kaarten gaan voorzien van een chip om de beveiliging te verbeteren. Dit kan betekenen dat men op termijn de bestaande pinterminals zal willen vervangen. In tegenstelling tot de meeste bestaande pinkastjes voldoet de Tiscali Pinlinq dienst aan de nieuwste eisen op dit terrein. Tiscali vervangt het oude kastje door een nieuwe.

Ewoud Mogendorff, directeur van Pinlinq, aanbieder van innovatieve diensten en producten op het gebied van elektronisch betalingsverkeer: Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat bestaande partijen geen initiatief hebben genomen om de kosten van pinnen in de hand te houden. Door deze nieuwe dienst bespaart de ondernemer op zijn kosten en kan hij zijn administratie veel efficiënter afhandelen. Samen met Tiscali maken we het pinnen goedkoper.

Rob van Velzen, Director Sales & Marketing van Tiscali Nederland: De ondersteuning van de betaalapplicatie is één van de services waarmee Tiscali de veelzijdige functie van internet laat zien en past naadloos binnen de strategie van de internet service provider. In de zakelijke markt kijken wij voortdurend naar mogelijkheden om onze dienstverlening uit te breiden en te verbeteren. Met de Tiscali Pinlinq dienst kunnen we dat laten zien. De dienst is betrouwbaar omdat het via ons eigen DSL-netwerk wordt afgehandeld.

Over Tiscali
Tiscali B.V. is de Nederlandse dochter van Tiscali S.p.A. (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), the Internet Communication Company . Tiscali biedt breedband- en inbelinternettoegang voor consumenten en zakelijk gebruik, innovatieve communicatiediensten en content. Op 31 december 2004 had Tiscali 7,4 miljoen actieve gebruikers waarvan 1.652 met een ADSL-abonnement. Dit aantal blijft groeien. De corporate website van Tiscali is www.tiscali.com . De Nederlandse website van Tiscali is www.tiscali.nl

Over Pinlinq
Pinlinq levert innovatieve diensten en producten op het gebied van elektronisch betalingsverkeer. Pinlinq verzorgt het transport van (pin)betalingen over het eigen internet protocol netwerk. Om dat mogelijk te maken werkt Pinlinq nauw samen met gerenommeerde partners zoals banken en (telecom) service providers. De website is www.pinlinq.com.