Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems sluit partnerovereenkomst met Cronos

Nieuwe partnerovereenkomst in lijn met onlangs aangekondigde MKB strategie

Amsterdam- 22 maart 2005 - Siebel Systems heeft een partnerovereenkomst gesloten met Cronos, een in de Benelux opererende e-Business Integrator. Deze overeenkomst is onderdeel van de nieuwe strategie die Siebel Systems onlangs heeft aangekondigd. Deze strategie is erop gericht ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf (MKB) in staat te stellen succesvol te opereren op het gebied van verkoop, marketing en dienstverlening. De strategie bestaat uit een combinatie van drie speerpunten, te weten een klantgericht go-to-market model, geselecteerde partners en een in de praktijk bewezen CRM-aanbod. Cronos is één van de eerste van het select aantal aan te stellen partners voor Siebel Systems in de Benelux.

De partnerovereenkomst stelt Siebel Systems en Cronos in staat de gezamenlijke expertise in te zetten om MKB-ondernemingen te helpen aantoonbare bedrijfsresultaten te verwezenlijken. Cronos richt zich met Siebel Professional Edition en Siebel CRM OnDemand op de volgende branches in het MKB: automobielbranche, farmaceutische industrie, telecommunicatie, het bankwezen en financiële dienstverlening.

"Met Cronos zijn wij in staat ons go-to-market model voor het MKB verder invulling te geven, dankzij hun kennis van en ervaring in de automatiseringsmarkt voor het MKB. Deze partnerovereenkomst is een uitbreiding op ons directe verkoopteam voor het MKB. Marktpenetratie in het MKB is een belangrijk component voor de nieuwe groeifase voor Siebel Systems, ook in de Benelux. De strategie die wij hiervoor hebben ontwikkeld, is gebaseerd op meer dan tien jaar ervaring en marktleiderschap", aldus Sandra Wasseur, Senior Marketing Director Western Europe.

"Dankzij onze contacten in de dagelijkse praktijk met het midden- en kleinbedrijf, ontdekten wij dat in deze markt een tot nu toe onbeantwoorde vraag bestaat naar in de praktijk bewezen, complete CRM-oplossingen ter vervanging van de min of meer geïmproviseerde oplossingen in de vorm van spreadsheets, zelf gemaakte tools voor contactbeheer en bestaande, oudere software", aldus Thierry Callaerts, iRelate Partner van Cronos. "Het MKB is zeer gebaat bij geavanceerde technologie van een leverancier die over de nodige ervaring beschikt met de commerciële toepassing van systemen voor essentiële bedrijfsprocessen als verkoop, marketing en serviceverlening. Om aan deze behoefte te kunnen voldoen, hebben wij gekozen voor het verkopen en implementeren van de Siebel-oplossingen die specifiek voor het MKB zijn ontwikkeld. Om dit optimaal te kunnen doen, krijgen wij dezelfde trainingen en hebben de volledige beschikking over hetzelfde verkoop- en marketingmateriaal als de verkoopmedewerkers van Siebel Systems", zegt Thierry Callaerts. "Bovendien is er een optimaal proces om informatie over potentiële afnemers met Siebel Systems te delen, zodat kanaalconflicten worden voorkomen."

Siebel Systems is de enige CRM-leverancier die kleine en middelgrote ondernemingen de keuze biedt tussen een 'hosted' en een lokaal geïmplementeerde oplossing. In beide gevallen wordt de basis gevormd door een in de praktijk bewezen technologieplatform dat het resultaat is van meer dan tien jaar ontwikkeling en een investering van ruim 2 miljard dollar in R&D.

Meer informatie over Siebel System's strategie voor het MKB vindt u op http://www.siebel.com/smb.

Over Cronos
Cronos helpt haar klanten met het implementeren van e-business oplossingen gebaseerd op de laatste informatietechnologieën. The CRONOS Group bestaat uit 650 consultanten en heeft een jaarlijkse omzet van EUR 62 miljoen. Meer informatie vindt u op: .

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl . ###

Meer informatie:
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Siebel is een in bepaalde rechtsgebieden geregistreerd handelsmerk van Siebel Systems, Inc. Alle overige namen van bedrijven en producten die in dit persbericht worden genoemd, zijn eigendom van de respectievelijke eigenaren en worden hier alleen vermeld ter identificatie.