Gemeente Utrecht

NIEUWE WEBSITE PARKEERBEDRIJF GEMEENTE UTRECHT ONLINE

Vandaag gaat de geheel vernieuwde website van het Parkeerbedrijf online. Met deze site wil gemeente Utrecht inwoners en bezoekers van de stad zoveel mogelijk voorzien van informatie over parkeren in Utrecht.

Op de website www.utrecht.nl/parkeren is informatie te vinden over onder andere de producten van het Parkeerbedrijf. Zo is er informatie te vinden over parkeren voor uiteenlopende doelgroepen (zoals bewoners, bedrijven, gehandicapten en bezoekers), het parkeerbeleid van de gemeente en kunnen diverse formulieren en brochures van het Parkeerbedrijf worden gedownload.

De vernieuwde website van het Parkeerbedrijf volgt op zogenoemde 'Klant-aan-tafel-sessies' die in het voorjaar van 2004 zijn gehouden. Doel van deze sessies was duidelijk te krijgen wat diverse doelgroepen van het Parkeerbedrijf vinden, wat zij weten van het Parkeerbedrijf en wat hun ervaringen zijn op het gebied van parkeren in Utrecht. Een belangrijke uitkomst was dat de dienstverlening van het Parkeerbedrijf meer onder de aandacht van de klanten kan worden gebracht. Veel mensen blijken wel op de hoogte van de reguliere producten van het Parkeerbedrijf, zoals parkeervergunningen en de mogelijkheid van kortparkeren. Veel andere faciliteiten die het Parkeerbedrijf biedt, blijken echter onvoldoende bekend. Voorbeelden hiervan zijn de bezoekerskaart, de Piaf en de dagkaart. Een belangrijk middel om klanten hierover te informeren, is de nieuwe website. Contact leggen met het Parkeerbedrijf is via de website ook mogelijk met behulp van een emailformulier.

Noot voor de media:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Casper van Riet, Bestuurscommunicatie, tel. (030) 286 11 48.