Gemeente Bernheze
Samenwerking gemeente en IBN Arbeidsintegratie
Wethouder M.A.W.M. Wijdeven en directeur van IBN Arbeidsintegratie,
mevrouw M.H.A.P. Heemstra-Cornelissen, hebben op donderdag 24 maart
een intentieverklaring ondertekend om te komen tot een verdere
samenwerking. Door het verdwijnen van de Wet Inschakeling
Werkzoekenden (WIW) en de In- en Doorstroomregeling (ID) is het niet
meer vanzelfsprekend om gesubsidieerde arbeid door IBN
Arbeidsintegratie te laten uitvoeren. Met de komst van de Wet Werk en
Bijstand (WWB) zijn zowel gemeentes als reïntegratiebedrijven op zoek
naar nieuwe samenwerkingsvormen.
Loonkostensubsidie
IBN Arbeidsintegratie heeft aangeboden om uitkeringsgerechtigden van
de gemeente Bernheze via een payroll-constructie aan het werk te
helpen. Dat betekent dat uitkeringsgerechtigden met een
loonkostensubsidie via een dienstverband bij IBN Arbeidsintegratie
voor een jaar gedetacheerd bij een bedrijf. Hierna zou de medewerker
zonder loonkostensubsidie bij een bedrijf aan de slag kunnen gaan.
Behoefte
Het bedrijf en degene die aan het werk gaat, kunnen zo met elkaar
kennismaken.
Aangezien gemeente Bernheze uitkeringsgerechtigden zo snel mogelijk
aan het werk wil helpen, maakt de gemeente graag gebruik van het
voorstel van IBN Arbeidsintegratie.
De payroll-constructie geldt vooralsnog voor 2005 en de gemeente
Bernheze wil zoveel mogelijk uitkeringsgerechtigden laten deelnemen
aan het arbeidsproces.
Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw D. Snoep
telefoon (0412) 45 88 88.