Gemeente Bernheze


Samenwerking gemeente en IBN Arbeidsintegratie

Wethouder M.A.W.M. Wijdeven en directeur van IBN Arbeidsintegratie, mevrouw M.H.A.P. Heemstra-Cornelissen, hebben op donderdag 24 maart een intentieverklaring ondertekend om te komen tot een verdere samenwerking. Door het verdwijnen van de Wet Inschakeling Werkzoekenden (WIW) en de In- en Doorstroomregeling (ID) is het niet meer vanzelfsprekend om gesubsidieerde arbeid door IBN Arbeidsintegratie te laten uitvoeren. Met de komst van de Wet Werk en Bijstand (WWB) zijn zowel gemeentes als reïntegratiebedrijven op zoek naar nieuwe samenwerkingsvormen.

Loonkostensubsidie
IBN Arbeidsintegratie heeft aangeboden om uitkeringsgerechtigden van de gemeente Bernheze via een payroll-constructie aan het werk te helpen. Dat betekent dat uitkeringsgerechtigden met een loonkostensubsidie via een dienstverband bij IBN Arbeidsintegratie voor een jaar gedetacheerd bij een bedrijf. Hierna zou de medewerker zonder loonkostensubsidie bij een bedrijf aan de slag kunnen gaan.

Behoefte
Het bedrijf en degene die aan het werk gaat, kunnen zo met elkaar kennismaken.
Aangezien gemeente Bernheze uitkeringsgerechtigden zo snel mogelijk aan het werk wil helpen, maakt de gemeente graag gebruik van het voorstel van IBN Arbeidsintegratie.
De payroll-constructie geldt vooralsnog voor 2005 en de gemeente Bernheze wil zoveel mogelijk uitkeringsgerechtigden laten deelnemen aan het arbeidsproces.

Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw D. Snoep telefoon (0412) 45 88 88.