Gemeente Hulst


Persbericht - 30.03.2005

Onderzoek klanttevredenheid Wet werk en bijstand

Eind 2004 stelde de gemeente Hulst een onderzoek in naar de tevredenheid van de klanten met een uitkering op basis van de Wet Werk en Bijstand (WBB). Het betrof een kort onderzoek om een eerste indruk te krijgen. Hetzelfde onderzoek is tegelijkertijd in een aantal andere Nederlandse gemeenten uitgevoerd, zowel grote als kleine. Zo kunnen de bevindingen worden vergeleken met resultaten uit andere gemeenten.

Van de 302 klanten hebben er in de gemeente Hulst 138 de vragenlijst ingevuld. Dat is 46%, hetgeen voor een tevredenheidonderzoek onder WWB-klanten een goede respons.

Bij enkele vragen is aan klanten gevraagd om een rapportcijfer te geven. In het algemeen wordt niet veel hoger dan een 7 gegeven. Gemiddelde cijfers die hoger dan 7 uitkomen zijn en indicatie dat de klanten tevreden zijn.
De WWB-klanten werden op zaken ondervraagd als algemene dienstverlening, de waardering van de medewerkers en klachtenafhandeling. Daarnaast werd de klanten gevraagd een aantal verbeterpunten aan te geven. De algemene dienstverlening is gewaardeerd met 7.2. Dat is beter dan de landelijke score van 7.0. Uit het onderzoek blijkt dat het toch goed is om aan een aantal onderdelen extra aandacht te besteden, zodat de klantvriendelijkheid verbetert. Het gaat dan bijvoorbeeld om voorlichting over diverse regelingen. In de loop van 2004 start de gemeente met de vervolgacties op het klanttevredenheidonderzoek.

Voor meer informatie over het onderzoek kunt u terecht op www.gemeentehulst.nl, in het menu onder actueel, of het rapport hier downloaden

---

Gemeente Hulst
Team Communicatie
Cindy van Driessche.
Tel : 0114-389137
Email: cde@gemeentehulst.nl