PERSBERICHT - 2005-03-25

Optimale afstemming vraag en aanbod tot op de dag van vertrek

Oad Reizen start nieuwe last-minute verkoopafdeling

Op 4 april start Oad Reizen een verkoopafdeling die zich uitsluitend bezighoudt met last-minutes. De afdeling richt zich op (nieuwe) boekingen met vertrekbinnen drie weken uit de Oad-gidsen Turkije, Vliegvakanties Zon & Strand, Malta, Excellent, Kroatië, Oostenrijk/Zwitserland, Frankrijk, Mexico en Caribbean, over het algemeen bestemmingen waar Oad garanties heeft.

Oads last-minute specialisten hebben de kennis van de producten en weten permanent exact welk aanbod nog beschikbaar is.

Quirine ter Haar van Oad Reizen legt uit: Natuurlijk hebben wij Scoopy, waarin ook last-minutes tot 3 dagen voor vertrek on-line boekbaar zijn. Maar deze nieuwe afdeling biedt nog meer flexibiliteit in de afstemming van vraag, aanbod, prijs en specifieke klantenwensen. Bovendien boeken we door tot op de dag van vertrek. De last-minute afdeling zoekt altijd een reis die aan de wensen en het budget van de klant voldoet. Snelheid hoort bij een last-minute afdeling en dit proberen wij te allen tijde na te streven.

Simpele oplossing
Voor de consument die weet naar welke bestemming hij/zij naar toe wil, biedt Oad volgens Quirine ter Haar een simpele oplossing: Dan kan de reisagent Scoopy raadplegen waarin de beschikbare aanbiedingen staan vermeld. Vinden reisbureau en klant in Scoopy een passend aanbod, dan kan dat on-line geboekt worden. Maar als extra service kan het reisbureau ook het nummer van de desbetreffende verkoopunit bellen. De reisagent kiest vervolgens in het keuzemenu optie 0: kiezen voor een nieuwe boeking binnen 3 weken voor vertrek en wordt daarna z.s.m. door het last-minuteteam geholpen. Daar wordt dan flexibel, actief en snel gezocht naar een alternatief op maat.

Als een last-minuteklant nog niet weet naar welke bestemming hij wil en Scoopy geen soelaas biedt, kan de reisagent voor die extra service direct bellen met het last-minuteteam: 0548 377090.

Signalerende functie
Quirine ter Haar benadrukt dat de last-minute afdeling naast de verkoop ook een signalerende functie heeft ten aanzien van eventuele vrijstand van stoelen en/of accommodaties. Oad streeft ernaar dat de verkoop optimaal blijft en dat er, indien beschikbaar, tot op de dag van vertrek geboekt kan worden. Dit kan in combinatie zijn met een aanbieding. Bijvoorbeeld; wij hebben nog stoelen, maar de accommodaties zijn op aanvraag. In dat geval zijn wij vooraf al bezig releaseverkortingen aan te vragen bij de agent. Hierdoor proberen wij alles zo lang en zo goed mogelijk te blijven verkopen.

Niet bestemd voor publicatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Quirine ter Haar, General Manager Sales & Support, tel. 0548 377 787.