Ingezonden persbericht


Persbericht

5 april 2005

SN Brussels Airlines zet Salesforce.com in voor het succesvol beheren van reisbureaus en corporate klanten

~ Full-service luchtvaartmaatschappij selecteert salesforce.com voor zijn gebruiksgemak, flexibiliteit en customization-mogelijkheden ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), de technologie- en marktleider op het gebied van on-demand customer relationship management (CRM), kondigt vandaag aan dat SN Brussels Airlines Salesforce.com inzet om de interactie met reisbureaus en corporate klanten succesvol te beheren. Vanaf het moment dat SN Brussels Airlines in september 2003 salesforce.com heeft geïmplementeerd, heeft de luchtvaartmaatschappij het aantal abonnementen op de oplossing verdrievoudigd. Deze ontwikkeling is voortgekomen uit de behoefte van medewerkers aan een on-demand dienst.

SN Brussels Airlines is een wereldwijd opererende luchtvaartmaatschappij en vervoert jaarlijks meer dan 3,4 miljoen passagiers naar bijna 103 Europese, Afrikaanse en Amerikaanse bestemmingen. De luchtvaartmaatschappij is één van de 13.900 bedrijven uit salesforce.com s klantenbestand vanaf 31 januari 2005.

Onze country en sales managers hadden een oplossing nodig waarmee ze leads, kansen en klantinformatie konden delen iets wat steeds belangrijker wordt in de zeer competitieve luchtvaartsector , zegt François Lagae, VP Strategic Accounts bij SN Brussels Airlines. Efficiency en flexibiliteit zijn onze belangrijkste kernwaarden. Salesforce.com is een tool die ons helpt onze klanten zo optimaal mogelijk te beheren en te ondersteunen, zodat we in staat zijn om deze waarden te verwezenlijken.

SN Brussels Airlines heeft salesforce.com geselecteerd voor zijn snelle implementatie, gebruiksgemak en de mogelijkheid om de oplossing af te stemmen op persoonlijke behoeften. Met salesforce.com hebben medewerkers vanuit het hoofdkantoor in Brussel en vanuit remote locaties eenvoudig toegang tot real-time klantinformatie en kunnen ze beter samenwerken op strategische accounts om de relaties met reisbureaus en corporate klanten te versterken. Door het toevoegen van eigen velden en specifieke elementen die relevant zijn voor de reisbranche is de luchtvaartmaatschappij in staat om de juiste informatie te traceren en een betere workflow te creëren, waardoor het gebruiksgemak voor eindgebruikers verhoogd wordt.

We hebben een kort proefproject opgezet voordat we definitief zijn overgestapt. De feedback van de medewerkers en de resultaten waren positief , zegt François Lagae. Nadat we de oplossing een aantal maanden hadden gebruikt, hebben we besloten het aantal licenties uit te breiden om te voldoen aan alle verzoeken. We profiteren met name van het gebruiksgemak, de lage kosten en risico s en de mogelijkheid om de oplossing af te stemmen op onze persoonlijke behoeften. Bovendien voegt salesforce.com automatisch nieuwe features en functionaliteit toe aan de oplossingen zonder dat dit leidt tot extra kosten.

(406 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com productserie, waaronder Salesforce (http://www.salesforce.com) en Supportforce (http://www.supportforce.com), een veelomvattende suite van CRM-applicaties. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van informatie.

Salesforce en Supportforce zijn gebouwd op het Sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce tool, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met Sforce (http://www.sforce.com) en Customforce (http://www.customforce.com) kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com s producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze salesforce.com s producten integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen.

Vanaf 31 januari 2005 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 13.900 klanten en circa 227.000 betalende abonnees waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn.

Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .

Over Brussels Airlines
SN Brussels Airlines is de Belgische full-service luchtvaartmaatschappij met zetel in Brussel die voor haar klanten de poort opent naar Europa, Afrika en de Verenigde Staten. De maatschappij, die meer dan 2.160 medewerkers telt, staat borg voor meer dan 285 stipte vluchten per dag naar 57 Europese en 14 Afrikaanse steden, alsook voor 1 dagelijkse vlucht tussen Brussel en Chicago en daarop 31 verschillende aansluitende bestemmingen in de Verenigde Staten. Sinds de lente van 2004 wordt ook een lijnvlucht Brussel - New York JFK aangeboden. De moderne vloot van SN Brussels Airlines bestaat uit 38 vliegtuigen met een business en economy class afdeling. SN Brussels Airlines heeft samenwerkingsakkoorden met gereputeerde partners

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven bij LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com