Ingezonden persbericht


Persbericht

Onafhankelijk OLAP Survey 4 rapport wijst MicroStrategy aan als sterke marktspeler

MicroStrategy neemt voorsprong qua klantenloyaliteit, succesvolle projecten, snelheid web deployment en

ondersteuning verwerking grote datavolumes en gebruikersaantallen

Utrecht, 5 april 2005 - Het OLAP Survey 4 is het toonaangevende, onafhankelijke analistenonderzoek binnen de Business Intelligence markt en uitgevoerd onder 1.000 organisaties in 51 landen die Business Intelligence software hebben ingezet om hun prestaties te verbeteren. Het OLAP Survey 4 - geschreven door Nigel Pendse, één van vooraanstaande autoriteiten op het gebied van OLAP - biedt een overzicht van de productmogelijkheden en aftersales support van verschillende productleveranciers.

Het OLAP Survey 4 toont een aantal belangrijke ondervindingen aan. Ten eerste zijn er opmerkelijke verschillen in de schaalbaarheidmogelijkheden en de producten variëren aanzienlijk in het aantal webgebruikers of datavolumes die ze kunnen ondersteunen. Daarnaast zijn er tussen de leveranciers grote verschillen op het gebied van klantenloyaliteit. Sommige klanten zijn zeer loyaal, terwijl anderen sterk geneigd zijn om, als de kans zich voordoet, te wisselen van leverancier. Eveneens gaf een grote meerderheid van de organisaties die heden ten dage OLAP gebruiken aan, de oplossingen breder te willen inzetten. Tenslotte zijn de organisaties die ná een formele multi-product evaluatie een BI-oplossing hebben aangeschaft, succesvoller dan de organisaties die dat niet hebben gedaan.

Korte samenvatting

Resultaten voor MicroStrategy

Klantenloyaliteit

Een reeks verschillende indicatoren voor klantenloyaliteit zijn in het onderzoek gecombineerd om een algemene top-tien klantenloyaliteit lijst samen te stellen. MicroStrategy voert de lijst aan met een score van 83.4: dit is 33 procent hoger dan de score van 62.8 voor Cognos Powerplay.

Succesvolle projecten

MicroStrategy blijft een leidende partij voor wat betreft succesvolle ondersteuning van bedrijven bij het realiseren van hun bedrijfsdoelstellingen. De MicroStrategy klanten hebben de grootste en meest succesvolle BI-applicaties, zoals gemeten op basis van de 'business benefits' criteria voor het OLAP Survey 4 rapport.

Snelheden Web deployment

Er zijn grote verschillen in de snelheden tussen de webtoepassingen. Voor het vierde achtereenvolgende jaar had MicroStrategy de hoogste mediaan voor haar web deployment snelheid (90 procent). Dit wil zeggen dat de helft van MicroStrategy-klanten heeft aangegeven de webinterface te gebruiken voor minstens 90 procent van hun gebruikers. Deze score is tweemaal zo hoog als van de nummer twee in de lijst.

Datavolumes product

Producten verschillen enorm in hun ondersteuning van data volume. Voor het vierde achtereenvolgende jaar gaven MicroStrategy-klanten in dit recente onderzoek aan dat zij de grootste hoeveelheden data analyseren met een mediaan van 250 Gigabytes. Deze mediaan van data volumes is drie keer groter dan Oracle Discoverer(R); 17 keer groter dan Business Objects en 28 keer groter dan Cognos PowerPlay.

Meer informatie over de OLAP Survey 4 resultaten is te vinden op: http://www.microstrategy.com/bisurvey Wenst u meer informatie of een gesprek met Michel Haagmans van MicroStrategy, neem dan contact op met Margienke Bos - Influx PR:+31 55 366 30 34 of margienke@influx-pr.com

Over MicroStrategy
MicroStrategy (Nasdaq: MSTR), één van de wereldwijde leiders in de steeds belangrijker wordende markt van business intelligence software, werd opgericht in 1989. Leidende "Fortune 2000"-bedrijven integreren MicroStrategy's krachtige software in bijna alle facetten van hun business. De business intelligence platformen van MicroStrategy distilleren uit grote hoeveelheden data vitale en diepgaande inzichten die bijdragen tot betere beslissingen, kostenefficiëntie, hogere productiviteit, betere klantenrelaties en omzettoename. MicroStrategy biedt exceptionele mogelijkheden, een uitstekende schaalbaarheid, krachtige analyse-instrumenten, gebruiksvriendelijke informatie- en rapporteringmogelijkheden en een opmerkelijk gemakkelijk te gebruiken webinterface. Topondernemingen gebruiken MicroStrategy om op een snelle en kostefficiënte manier hun grote, multi-terabyte databases te ontsluiten voor duizenden werknemers op alle operationele niveaus. Op deze manier worden de voordelen van business intelligence zichtbaar en wordt het BI platform gebruikt in de gehele onderneming en indien gewenst ook door klanten, partners en leveranciers. MicroStrategy telt meer dan 2.900 klanten waaronder General Motors, Ahold, eBay, Yahoo!, Visa International, Carrefour, Telecom Italia, Vodaphone, Sanofi Aventis, Coca Cola, CitiBank en het F.B.I. MicroStrategy onderhoudt ook relaties met meer dan 500 systeemintegratoren, applicatieontwikkelaars en platform partners zoals IBM, PeopleSoft, Sun, HP en Teradata. Voor meer informatie kunt u onze website bezoeken: http://www.microstrategy.nl. Of bel naar MicroStrategy Benelux: +31 (0)30 2408111.

Voor redactionele informatie:
Influx PR - Margienke Bos
e.: margienke@influx-pr.com
t.: +31 55 366 30 34
http://www.influx-pr.com
(ref. 0605)