Gemeente Dordrecht
---
Dordrecht intensiveert marketingaanpak
grote vernieuwingen in voorbereiding
Theo Venhovens
Het college van B&W zet meer en nieuwe middelen in om de stad te
promoten. Dordrecht gaat onder andere ambassadeurs inzetten.
Medewerkers van bedrijven en instellingen in de stad die veel
klantcontacten hebben, kunnen een trainingsbijeenkomst bijwonen,
waarin ze worden bijgespijkerd over hun rol als gastheer en de
bezienswaardigheden van de stad.
Het college trekt ruim 2 miljoen uit voor citymarketing. Daarvan
zijn EUR 600.000 organisatiekosten en is ongeveer EUR 1,5 miljoen
beschikbaar voor activiteiten. Dordrecht zet vooral in op haar rijke
historie om bezoekers te trekken.
Het jaar 1572 is gekozen om de belangstelling voor de geschiedenis
van de stad nieuw leven in te blazen. In dat jaar werd in Dordrecht de
aanzet gegeven tot de vorming van de Nederlandse staat. Dit feit wordt
uitgewerkt tot een permanente presentatie rondom t Hof. Daarnaast
heeft het college besloten om het Zeepaert in gebruik te nemen als
ontvangst- en vergaderruimte. Dit historische huis uit de 16e eeuw
wordt daarmee een van de visitekaartjes van de stad.
Promotie en communicatie vormen een belangrijk onderdeel van de
citymarketing. Het project gast in eigen stad wordt uitgebouwd. Er
komt een nieuwe website speciaal voor bezoekers van de stad en er
zullen interactieve informatiezuilen geplaatst worden in de
Binnenstad.
Naast versterking van het huidige aanbod investeert Dordrecht in de
langere termijn. Er wordt een onderzoek gedaan naar de mogelijkheden
van een nieuw cultureel festival. En er worden voorbereidingen
getroffen voor een nieuwe organisatievorm om de integrale
citymarketing van Dordrecht te waarborgen. De in de 2006 te openen
Citylounge speelt daarin een centrale rol.
Redactie
Theo Venhovens
commununicatie
telefoon 078 6398929
email tjpm.venhovens@dordrecht.nl
Informatie
Rik Naaktgeboren
Bureau Binnenstad
telefoon 078 6396238