Gemeente Dordrecht


---

Dordrecht intensiveert marketingaanpak

grote vernieuwingen in voorbereiding

Theo Venhovens

Het college van B&W zet meer en nieuwe middelen in om de stad te promoten. Dordrecht gaat onder andere ambassadeurs inzetten. Medewerkers van bedrijven en instellingen in de stad die veel klantcontacten hebben, kunnen een trainingsbijeenkomst bijwonen, waarin ze worden bijgespijkerd over hun rol als gastheer en de bezienswaardigheden van de stad.
Het college trekt ruim 2 miljoen uit voor citymarketing. Daarvan zijn EUR 600.000 organisatiekosten en is ongeveer EUR 1,5 miljoen beschikbaar voor activiteiten. Dordrecht zet vooral in op haar rijke historie om bezoekers te trekken.
Het jaar 1572 is gekozen om de belangstelling voor de geschiedenis van de stad nieuw leven in te blazen. In dat jaar werd in Dordrecht de aanzet gegeven tot de vorming van de Nederlandse staat. Dit feit wordt uitgewerkt tot een permanente presentatie rondom t Hof. Daarnaast heeft het college besloten om het Zeepaert in gebruik te nemen als ontvangst- en vergaderruimte. Dit historische huis uit de 16e eeuw wordt daarmee een van de visitekaartjes van de stad.

Promotie en communicatie vormen een belangrijk onderdeel van de citymarketing. Het project gast in eigen stad wordt uitgebouwd. Er komt een nieuwe website speciaal voor bezoekers van de stad en er zullen interactieve informatiezuilen geplaatst worden in de Binnenstad.

Naast versterking van het huidige aanbod investeert Dordrecht in de langere termijn. Er wordt een onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van een nieuw cultureel festival. En er worden voorbereidingen getroffen voor een nieuwe organisatievorm om de integrale citymarketing van Dordrecht te waarborgen. De in de 2006 te openen Citylounge speelt daarin een centrale rol.

Redactie
Theo Venhovens
commununicatie

telefoon 078 6398929

email tjpm.venhovens@dordrecht.nl

Informatie
Rik Naaktgeboren
Bureau Binnenstad
telefoon 078 6396238