Uitvoering Wet Voorzieningen Gehandicapten verbeterd
Meer tevreden klanten, veel kortere doorloop-tijden en opgeschoonde
klantenbestanden. Dat zijn de belangrijkste resultaten van het plan
van aanpak 2004 dat verbetering beoogde te brengen in de uitvoering
van de Wet Voorzieningen Gehandicapten (WVG).
Tot een aanpak van de bedrijfsvoering WVG werd besloten op basis van
hoorzittingen die de raadscommissie Welzijn in het eerste kwartaal van
2004 organiseerde. Naar aanleiding daarvan werd een plan van aanpak
2004 opgesteld en een aantal activiteiten ondernomen om de
bedrijfsvoering te verbeteren. Een van de activiteiten betrof een
klanttevredenheidsonderzoek. Het resultaat daarvan en van het plan van
aanpak 2004 hebben geleid tot een plan van aanpak voor 2005. Daarin is
ook meegenomen de jaarlijkse vergelijking van gemeenten (de benchmark
2004).
Met de komst van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning in 2006 wordt
2005 een overbruggingsjaar. Geen grote beleidswijzigingen, maar verder
werken aan de verbeteringen die in 2004 zijn ingezet.