Gemeente Hilversum

Uitvoering Wet Voorzieningen Gehandicapten verbeterd

Meer tevreden klanten, veel kortere doorloop-tijden en opgeschoonde klantenbestanden. Dat zijn de belangrijkste resultaten van het plan van aanpak 2004 dat verbetering beoogde te brengen in de uitvoering van de Wet Voorzieningen Gehandicapten (WVG).

Tot een aanpak van de bedrijfsvoering WVG werd besloten op basis van hoorzittingen die de raadscommissie Welzijn in het eerste kwartaal van 2004 organiseerde. Naar aanleiding daarvan werd een plan van aanpak 2004 opgesteld en een aantal activiteiten ondernomen om de bedrijfsvoering te verbeteren. Een van de activiteiten betrof een klanttevredenheidsonderzoek. Het resultaat daarvan en van het plan van aanpak 2004 hebben geleid tot een plan van aanpak voor 2005. Daarin is ook meegenomen de jaarlijkse vergelijking van gemeenten (de benchmark 2004).

Met de komst van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning in 2006 wordt 2005 een overbruggingsjaar. Geen grote beleidswijzigingen, maar verder werken aan de verbeteringen die in 2004 zijn ingezet.