Ingezonden persbericht

Introductie RightNow CRM

HAARLEM, 20050407 -- Arragon introduceert RightNow CRM versie 7 op de Nederlandse markt en zal deze tijdens TCD2005 voor het eerst demonstreren. Arragon levert oplossingen en expertise voor effectieve klanten interactie en is sinds 1999 Nederlandse partner van RightNow Technologies.


RightNow CRM versie 7 is een uitbreiding van de bestaande modules RightNow Service en RightNow Marketing en voorziet nu ook in een nieuwe module RightNow Sales. RightNow CRM biedt bedrijven zo de noodzakelijke functionaliteiten voor het inrichten van een klantcentrische organisatie in een overzichtelijke, geïntegreerde software suite.

Deze CRM suite levert een geïntegreerd overzicht van uw klanten interacties over alle contact kanalen zodat u uw omzet beter kunt aansturen en de klantloyaliteit verder kan uitbouwen. In Amerika was de bèta release sinds begin 2004 beschikbaar. De officiële release is beschikbaar sinds Oktober 2004. De nieuwe versie heeft indruk gemaakt op de analisten zoals Gartner, Forrester, de Yankee Group en Bloor. Zij zien RightNow als een belangrijke speler in de On Demand CRM marktplaats en als grote concurrentie voor Siebel en Salesforce.com.

RightNow CRM biedt modules voor Service, Sales en Marketing. Deze kunnen stand-alone worden geïmplementeerd maar kunnen ook worden geïntegreerd met bestaande applicaties voor een volledig geïntegreerde oplossing. De software is als ASP beschikbaar, via een subscriptie licentie of als perpetual licentie. Hosting is standaard inbegrepen, klanten kunnen de software ook zelf hosten op Linux, Microsoft of Solaris met MySQL, SQL Server of Oracle.

RightNow CRM 7 is per direct, volledig in het Nederlands, beschikbaar.

RightNow Service 7 versterkt de toonaangevende positie door het verbeteren van de zelflerende technologie en zoektechnologie. Zo is ondermeer document -en website indexing toegevoegd.
De workflow voor webmail en e-mail is verbeterd zodat de automatisering van de bedrijfsprocessen veel eenvoudiger is. De intelligente Agent Desktop is ontwikkeld voor het behandelen van voice, web en e-mail incidenten via een enkele interface en kan naadloos worden geintegreerd met backoffice applicaties voor een verhoogde agent productiviteit. Native CTI is geïntroduceerd als optie en RightNow is nu ook een premier Avaya DevConnect Partner. De Live Chat module is aangepast om de prestaties te verbeteren. Ook is er een real-time agent adviseur geïntroduceerd voor het ondersteunen van de cross -en upsell activiteiten.

RightNow Marketing 7 is een belangrijke upgrade van de bestaande campagne management oplossing. Versie 7 introduceert een volledig grafische campagne editor die het maken van doorgaans complexe campagnes aanzienlijk vereenvoudigt. Nieuwe ideeën en campagnes kunnen snel en eenvoudig worden aangemaakt door marketing en support medewerkers. Campagnes kunnen uit meerdere stappen bestaan, en ondersteunen multimedia elementen zoals webpagina's, surveys en e-mail die on-line kunnen worden aangemaakt. Via zogeheten test cellen kan worden bepaald welke campagne het meest succesvol is. Gebruikers kunnen de data uit de service, sales en marketing kanalen met elkaar combineren om zo de optimale gebruikersinteractie via het service en marketingkanaal te garanderen.

RightNow Sales 7 is een complete sales force automation oplossing die pipeline management, geautomatiseerde sales processen, offer en task management en een krachtige analyse tool levert. Volledig geïntegreerd met Service en Marketing hebben de sales medewerkers een volledig inzicht in alle klanteninteracties. Het management heeft de beschikking over een geconsolideerd dashboard van alle sales kanalen, ook multinationaal en in verschillende valuta. De gebruikersinterface is bijzonder flexibel en is speciaal ontwikkeld om te garanderen dat sales medewerkers en management er gebruik van maken. RightNow Sales kan worden gesynchroniseerd met Outlook en kan ook worden gebruikt door gebruikers die niet altijd ingelogd zijn, bijvoorbeeld via een laptop.

Voice SelfService(VSS) is een nieuwe optie die bestaande IVR's kan vervangen of in combinatie met een bestaande IVR kan worden gebruikt. RightNow VSS voegt hiermee spraak herkenning toe voor de ondersteuning van het voice kanaal . Klanten kunnen door middel van de integratie met de RightNow Kennisbank gesproken antwoorden krijgen. VSS wordt volledig gehost en kan optioneel ook on-site worden geïnstalleerd.

On Demand refereert naar de levering van de oplossing waarbij de applicatie wordt gehost door de aanbieder waarbij slechts een thin client (web browser) vereist is. Gebruikers kunnen wanneer noodzakelijk, additionele capaciteit zoals support agent en/of sales agent seats toevoegen. Hosting schaalt automatisch mee.

RightNow host meer dan 1000 klanten, waaronder Telfort, Essent, KPN en Cisco. Convergys is een goed voorbeeld van de schaalbaarheid van de applicatie. Convergys is het grootste facilitaire call center ter wereld en maakt gebruik van meer dan 3000 door RightNow gehoste seats. RightNow Hosting garandeert snelle pijpen, automatische failover , load balancing, site redundancy, security en een beschikbaarheid van meer dan 99.5%.

De kosten van de On Demand software zijn gebaseerd op een basis licentie in combinatie met de benodigde capaciteit. De kosten van een Support Agent bedraagt 70¤ per maand, zijn de kosten voor Sales Agents 70¤ per maand en is er vanaf 500¤ per maand een Marketing Module beschikbaar, inclusief 5 logins. De kosten per seat vallen voor een langere termijn of voor "perpetual licenties" lager uit.

Op de beursvloer van TCD2005 vindt u Arragon en RightNow Technologies onder standnummer: B085




Ingezonden persbericht