Utrecht , 22 april 2005
Eerste Capgemini Retail Award uitgereikt
---
Op woensdag 12 april is, tijdens het congres Whats going on in
Retailing?!, de eerste Capgemini Retail Award uitgereikt. Winnaar van
deze award is Albert Heijn, volgens de consument de retailer die het
beste aansluit bij de wensen van de consument.
De basis voor deze award is het onderzoek dat TNS NIPO in opdracht van
Capgemini heeft uitgevoerd. Dit onderzoek legt als voorwaarde voor
succes van retailers de aansluiting bij de consument. Onderzocht is
welke retailer het beste aansluit bij de consument qua sfeer, instore
media, innovatief assortiment en nieuwe doelgroepen als jongeren,
ouderen en alochtonen. De volgende sectoren zijn in het onderzoek
meegenomen: supermarkten, kleding/textiel, consumentenelectronica,
telecom, muziek, drogisterij, slijterij, opticiens, doe-het-zelf,
tuincentra, warenhuizen en discounters.
82% van de consument hecht waarde aan de toegevoegde waarde van Albert
Heijn en omschrijven deze retailer als verrassend. Opvallend daarbij
is dat dit deze retailer vooral in de groep 14 tot 18-jarigen in de
smaak valt.
Scapino en Coolcat zijn op een goede 2^e en 3^e plaats gekomen.
Scapino omdat zij al jarenlang een breed assortiment biedt in het
lagere segment en zo een brede doelgroep aanspreekt. Coolcat om dat de
14 tot 18- jarige er zijn vriendjes tegenkomt en de snel wisselende
collecties een schot in de roos zijn.
Voor meer informatie over dit onderzoek kunt u contact
opnemen met Bert Keizer, 030 689 90 87.
---