Utrecht , 22 april 2005
Eerste Capgemini Retail Award uitgereikt

---

Op woensdag 12 april is, tijdens het congres Whats going on in Retailing?!, de eerste Capgemini Retail Award uitgereikt. Winnaar van deze award is Albert Heijn, volgens de consument de retailer die het beste aansluit bij de wensen van de consument.

De basis voor deze award is het onderzoek dat TNS NIPO in opdracht van Capgemini heeft uitgevoerd. Dit onderzoek legt als voorwaarde voor succes van retailers de aansluiting bij de consument. Onderzocht is welke retailer het beste aansluit bij de consument qua sfeer, instore media, innovatief assortiment en nieuwe doelgroepen als jongeren, ouderen en alochtonen. De volgende sectoren zijn in het onderzoek meegenomen: supermarkten, kleding/textiel, consumentenelectronica, telecom, muziek, drogisterij, slijterij, opticiens, doe-het-zelf, tuincentra, warenhuizen en discounters.

82% van de consument hecht waarde aan de toegevoegde waarde van Albert Heijn en omschrijven deze retailer als verrassend. Opvallend daarbij is dat dit deze retailer vooral in de groep 14 tot 18-jarigen in de smaak valt.

Scapino en Coolcat zijn op een goede 2^e en 3^e plaats gekomen. Scapino omdat zij al jarenlang een breed assortiment biedt in het lagere segment en zo een brede doelgroep aanspreekt. Coolcat om dat de 14 tot 18- jarige er zijn vriendjes tegenkomt en de snel wisselende collecties een schot in de roos zijn.

Voor meer informatie over dit onderzoek kunt u contact opnemen met Bert Keizer, 030 689 90 87.


---