Barco


Barco haalt grootste LED contract in Chinese sportmarkt binnen
Kortrijk, België, 15 april 2005. Barco Media & Entertainment kondigt aan een contract te hebben getekend voor de installatie van geavanceerde indoor & outdoor LED beeldschermoplossingen in het Nanjing Olympisch Centrum in de provincie Jiangsu in China. De installatie is onderdeel van een bestelling ter waarde van 2,5 miljoen euro voor Barco Media (China), de grootste bestelling die de divisie ooit kreeg in de Chinese sportmarkt.
De LED beeldschermoplossingen die in het Nanjing Olympisch Centrum zullen geïnstalleerd worden, zullen een totale oppervlakte hebben van bijna 300 vierkante, terwijl het outdoor LED scherm alleen al een verbazingwekkende grootte heeft van 212 vierkante meter, waardoor dit het grootste kleurenbeeldscherm wordt dat ooit in een sporthal in China werd geïnstalleerd.

Het Nanjing Olympisch Centrum, het grootste openbare project in de Chinese provincie Jiangsu dat door de overheid gefinancierd wordt, werd uitgekozen als ideale locatie voor de komende 10e All China Games, die op 9 oktober 2005 zullen starten. In het centrum, dat bestaat uit een stadium, een gymzaal, een overdekt zwembad, een tennis court en een informatiecentrum, zullen twee Barco LED beeldschermen opgesteld worden. Barco zal één SLite 14 outdoor LED scherm in het stadium en één ILite 12 MD indoor LED scherm in de gymzaal installeren. De installatie zal nog vóór mei 2005 afgerond zijn.

Daarenboven zal Barco hard- en software leveren voor de controlekamer, die het commandocentrum van de installatie zal vormen. Gedurende de spelen zullen operatoren aanwezig zijn om het volledige beeldschermsysteem te bedienen, in real time interactie met de beeldschermoplossingen. De op maat gemaakte hardware/software oplossing maakt een veel betere performantie van beide beeldschermen mogelijk. Het biedt adverteerders de kans publiciteit van een uitstekende kwaliteit op de schermen te laten zien, terwijl de operatoren in de controlekamer de inhoud op het allerlaatste moment nog kunnen aanpassen om de interactie van de menigte en de betrokkenheid met de actie op het veld tot het uiterste te verhogen.

Het Nanjing Olympisch Centrum project betekent een historische doorbraak in de Chinese sportmarkt, zegt Stephan Paridaen, President Barco Media & Entertainment. Het succes van het Nanjing project zal ons niet alleen vooruithelpen in de Aziatische markt, maar zal ook bijdragen tot Barcos voortdurende succes in de globale sportmarkt. Na ons succes in de Europese en Noord-Amerikaanse markten heeft deze belangrijke doorbraak in de Aziatische markt ons vertrouwen in de Chinese markt en de Aziatische markt als geheel enorm versterkt, besluit Stephan Paridaen.

Barco Media & Entertainment, een divisie van Barco, levert gespecialiseerde visualisatieoplossingen die beantwoorden aan de behoeften van de Media & Entertainment markten. De divisie telt namen als U2, Louis Vuitton, Madonna, Clearchannel Spectacolor, Daimler Chrysler en installaties voor Merrill Lynch, Sky TV, Kinepolis, China Film Group, Bank of America, Deutsche Bank, Reliant Park Stadium (VSA) en het Wembley Stadium tot zijn belangrijkste referenties.

Meer informatie over onze nieuwste producten vindt u op www.media.barco.com .

Over Barco
Barco, een internationaal bedrijf met hoofdzetel in Kortrijk, België, levert visualisatie- en display-oplossingen voor professionele markten. Barco ontwerpt en ontwikkelt oplossingen voor grootschermvisualisatie, visualisatiesystemen voor levenskritische toepassingen en systemen voor visuele inspectie. Barco is wereldwijd actief en heeft eigen vestigingen voor Sales & Marketing, Customer Support, Onderzoek & Ontwikkeling en Productie in Europa, Noord-Amerika en Asia Pacific. Barco is genoteerd op Euronext Brussel en maakt deel uit van de Next 150-index (Euronext: BAR; Reuters: BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB).

Contacts

JP Tanghe
President Corporate Communication & Investors Relations Barco nv

Phone:+32 56 26 23 22
Fax:+32 56 26 22 62
jp.tanghe@barco.com

Related Products
SLite 14
ILite 12 MD