Barco
Barco haalt grootste LED contract in Chinese sportmarkt
binnen
Kortrijk, België, 15 april 2005. Barco Media & Entertainment kondigt
aan een contract te hebben getekend voor de installatie van
geavanceerde indoor & outdoor LED beeldschermoplossingen in het
Nanjing Olympisch Centrum in de provincie Jiangsu in China.
De installatie is onderdeel van een bestelling ter waarde van 2,5
miljoen euro voor Barco Media (China), de grootste bestelling die de
divisie ooit kreeg in de Chinese sportmarkt.
De LED beeldschermoplossingen die in het Nanjing Olympisch Centrum
zullen geïnstalleerd worden, zullen een totale oppervlakte hebben van
bijna 300 vierkante, terwijl het outdoor LED scherm alleen al een
verbazingwekkende grootte heeft van 212 vierkante meter, waardoor dit
het grootste kleurenbeeldscherm wordt dat ooit in een sporthal in
China werd geïnstalleerd.
Het Nanjing Olympisch Centrum, het grootste openbare project in de
Chinese provincie Jiangsu dat door de overheid gefinancierd wordt,
werd uitgekozen als ideale locatie voor de komende 10e All China
Games, die op 9 oktober 2005 zullen starten. In het centrum, dat
bestaat uit een stadium, een gymzaal, een overdekt zwembad, een tennis
court en een informatiecentrum, zullen twee Barco LED beeldschermen
opgesteld worden. Barco zal één SLite 14 outdoor LED scherm in het
stadium en één ILite 12 MD indoor LED scherm in de gymzaal
installeren. De installatie zal nog vóór mei 2005 afgerond zijn.
Daarenboven zal Barco hard- en software leveren voor de controlekamer,
die het commandocentrum van de installatie zal vormen. Gedurende de
spelen zullen operatoren aanwezig zijn om het volledige
beeldschermsysteem te bedienen, in real time interactie met de
beeldschermoplossingen. De op maat gemaakte hardware/software
oplossing maakt een veel betere performantie van beide beeldschermen
mogelijk. Het biedt adverteerders de kans publiciteit van een
uitstekende kwaliteit op de schermen te laten zien, terwijl de
operatoren in de controlekamer de inhoud op het allerlaatste moment
nog kunnen aanpassen om de interactie van de menigte en de
betrokkenheid met de actie op het veld tot het uiterste te verhogen.
Het Nanjing Olympisch Centrum project betekent een historische
doorbraak in de Chinese sportmarkt, zegt Stephan Paridaen, President
Barco Media & Entertainment. Het succes van het Nanjing project zal
ons niet alleen vooruithelpen in de Aziatische markt, maar zal ook
bijdragen tot Barcos voortdurende succes in de globale sportmarkt. Na
ons succes in de Europese en Noord-Amerikaanse markten heeft deze
belangrijke doorbraak in de Aziatische markt ons vertrouwen in de
Chinese markt en de Aziatische markt als geheel enorm versterkt,
besluit Stephan Paridaen.
Barco Media & Entertainment, een divisie van Barco, levert
gespecialiseerde visualisatieoplossingen die beantwoorden aan de
behoeften van de Media & Entertainment markten. De divisie telt namen
als U2, Louis Vuitton, Madonna, Clearchannel Spectacolor, Daimler
Chrysler en installaties voor Merrill Lynch, Sky TV, Kinepolis, China
Film Group, Bank of America, Deutsche Bank, Reliant Park Stadium (VSA)
en het Wembley Stadium tot zijn belangrijkste referenties.
Meer informatie over onze nieuwste producten vindt u op
www.media.barco.com .
Over Barco
Barco, een internationaal bedrijf met hoofdzetel in Kortrijk, België,
levert visualisatie- en display-oplossingen voor professionele
markten. Barco ontwerpt en ontwikkelt oplossingen voor
grootschermvisualisatie, visualisatiesystemen voor levenskritische
toepassingen en systemen voor visuele inspectie. Barco is wereldwijd
actief en heeft eigen vestigingen voor Sales & Marketing, Customer
Support, Onderzoek & Ontwikkeling en Productie in Europa,
Noord-Amerika en Asia Pacific. Barco is genoteerd op Euronext Brussel
en maakt deel uit van de Next 150-index (Euronext: BAR; Reuters:
BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB).
Contacts
JP Tanghe
President Corporate Communication & Investors Relations
Barco nv
Phone:+32 56 26 23 22
Fax:+32 56 26 22 62
jp.tanghe@barco.com
Related Products
SLite 14
ILite 12 MD