Ingezonden persbericht


Onderzoek Maurice de Hond:

Driekwart van de Nederlanders tevreden met trage schadeafhandeling door verzekeraars

Zaltbommel, 18 april 2005 - Verzekeruzelf.nl heeft door bureau View/Ture van Maurice de Hond laten onderzoeken of consumenten tevreden zijn met de snelheid van schadeafhandeling. Uit dit onderzoek komt naar voren dat maar liefst 78 procent van de Nederlanders tevreden is over de snelheid waarmee verzekeraars schade uitbetalen, terwijl dat vaak langer duurt dan nodig is.

Volgens ruim de helft (57 procent) van de respondenten, die wel eens schade hebben geclaimd, duurde het tussen een week en een maand voordat de verzekeraar uitbetaalde. 20 Procent heeft langer dan een maand gewacht en 10 procent zelfs langer dan twee maanden. De uitkomsten zijn opmerkelijk omdat verzekeraars in staat zijn om binnen enkele werkdagen na vaststelling van de schade tot betaling over te gaan.

Opdrachtgever van het onderzoek, Verzekeruzelf.nl, stelt dat een snelle uitbetaling van de schade de kwaliteit van de verzekering bepaalt. Verzekeruzelf.nl garandeert zelf dat schades binnen 24 uur - na vaststelling door een schade-expert - worden uitbetaald.

Frank Cooler, commercieel directeur van Verzekeruzelf.nl zegt hierover: "Veel mensen geloven dat uitbetaling van schade altijd lang duurt, ze zijn eraan gewend. Als men eenmaal weet dat het ook binnen enkele dagen geregeld kan zijn, zullen consumenten kritischer worden en een snellere uitbetaling eisen, als voorwaarde bij het afsluiten van een polis."

Het onderzoek werd uitgevoerd in maart 2005 en is representatief voor de Nederlandse bevolking. Er werden 986 mensen ondervraagd, ouder dan 18 jaar.

Over Verzekeruzelf.nl

Verzekeruzelf.nl BV is zelfstandig aanbieder van verzekeringen op het internet. Als internetverzekeraar is Verzekeruzelf.nl voor meer dan 90% geautomatiseerd. Dit betekent dat Verzekeruzelf.nl goedkoper en sneller kan werken, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Verzekeruzelf.nl maakt geen gebruik van een callcenter, alle communicatie verloopt via internet en e-mail. Doordat men zichzelf verzekert en Verzekeruzelf.nl haar kosten laag houdt profiteert men van een lage premie. Dankzij de door haar gebruikte technologie kan Verzekeruzelf.nl een 24-uurs schadeservice bieden. Men kan overal ter wereld schade melden en wordt direct geholpen. Bovendien heeft Verzekeruzelf.nl een handige overstapservice om eenvoudig de polis op te zeggen bij de huidige verzekeraar. Er zijn geen looptijden van verzekeringscontracten en iedere verzekerde kan dus op ieder moment de verzekering beëindigen, zonder bijkomende kosten. Ook dat is uniek in verzekeringsland. Verzekeruzelf.nl werd, voor diverse van haar verzekeringen, in 2003 door de Geldgids van de Consumentenbond betiteld als 'aanrader' en in maart 2005 zat Verzekeruzelf.nl bij de 'meestal-goedkoop-top-5' van de Geldgids en kwam zelfs met de hoogste score uit de testvoorbeelden. Meer informatie over Verzekeruzelf.nl via www.verzekeruzelf.nl.

Voor persinformatie:

Pride PR

Jan Faber

Tel: 071 - 568 00 28

jan@pridepr.nl