Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel 7.8 maakt het bedrijven mogelijk het juiste product op het juiste moment aan de juiste klant aan te bieden

Nieuwe CRM-oplossing maakt een effectief beheer van producten, prijzen en promoties via meerdere communicatiekanalen mogelijk

SAN MATEO, Calif. - 19 april 2005 - Siebel Systems heeft tijdens Siebel User Week 2005 in Barcelona de nieuwste versie van zijn toonaangevende CRM-oplossing geïntroduceerd. Siebel 7.8 biedt belangrijke nieuwe voorzieningen, waaronder een geavanceerd beheer van orders en analytische voorzieningen die nu standaard aanwezig zijn. Bedrijven zijn hierdoor in staat de verkopen en de snelheid van serviceverlening te vergroten. Dit is mogelijk door een efficiënt en effectief beheer van producten, prijzen en promoties over meerdere communicatiekanalen heen.

Siebel 7.8 is een belangrijke uitbreiding op de toonaangevende Siebel 7.X-familie en maakt optimaal gebruik van de bewezen technologie van Siebel Systems en de jarenlange ervaring opgedaan bij 3 miljoen eindgebruikers bij meer dan 4000 klanten. Deze variëren van overheidsorganisaties tot bedrijven van iedere omvang en in tal van branches. Het resultaat is de meeste complete oplossing die de klant centraal plaatst. Deze oplossing helpt organisaties van welke omvang dan ook om mensen, processen en technologieën optimaal af te stemmen op klanten, zodat uitstekende zakelijke resultaten kunnen worden bereikt.

"Meer dan ooit zijn bedrijven op zoek naar manieren om hun verkopen te vergroten. Een hoofdrol is hierbij weggelegd voor het verbeteren van de klantenervaring gedurende iedere fase van de levenscyclus van de afnemer - van het moment van het plaatsen van de opdracht tot het oplossen van een probleem. Bedrijven zijn op zoek naar zakelijke oplossingen die ze helpen om klanten op een effectieve manier te identificeren, te acquireren, te ondersteunen en vast te houden", zegt Laurent Pacalin, vice president en general manager Siebel CRM Products. "Siebel 7.8 maakt het verkoop- en service-organisaties mogelijk om munt te slaan uit hun kennis van individuele klanten door deze afnemers op het juiste moment het juiste product tegen de juiste prijs aan te bieden. Dit vermogen maakt het voor deze organisaties niet alleen mogelijk de klantentevredenheid en -loyaliteit op basis van een betere interactie te vergroten, maar levert ook meer omzet en winst op doordat iedere interactie met de klant in een transactie kan worden omgezet."

Siebel 7.8 biedt verkoop- en service-organisaties een eenduidige en complete kijk op alle beschikbare klanteninformatie, inclusief eerdere interacties. Deze informatie is beschikbaar voor iedere medewerker die met klanten te maken heeft. Dit 'realtime' inzicht maakt het voor verkoop- en servicemedewerkers mogelijk om een diepgaande kennis over klanten te ontwikkelen en

- voor het eerst - deze kennis te gebruiken om een beter zicht te krijgen op de behoeften van klanten, zodat snel relevante producten en diensten kunnen worden aangeboden.

"Bedrijven willen vandaag de dag een strategisch inzicht hebben in hun marketing, verkoop en serviceverlening", zegt Sheryl Kingstone, program manager, Customer Centric Strategies van Yankee Group. "CRM-leveranciers doen er verstandig aan op deze kans in te spelen door een vooruitstrevende visie te ontwikkelen op de vraag hoe belangrijke en complexe zakelijke problemen kunnen worden opgelost. Bedrijven hebben met name behoefte aan een dusdanig vormgegeven inzicht in loyale klanten dat zij direct op basis van deze gegevens tot actie kunnen overgaan. Dat is mogelijk door het effect van marketingcampagnes op de retentie van klanten en de waarde van deze klanten direct zichtbaar te maken. Zij hebben bovendien behoefte aan krachtige, maar eenvoudig te gebruiken hulpmiddelen om snel de behoeften en voorkeuren van klanten te koppelen aan de beste en meest winstgevende producten. Bedrijven die in staat zijn deze processen te stroomlijnen, zullen een verbeterde klantenervaring kunnen aanbieden met een positief financieel resultaat als gevolg."

Toonaangevende bedrijven passen Siebel 7.8 toe

Bedrijven als BT, Fujitsu-Siemens en West Marine hebben inmiddels besloten van Siebel 7.8 gebruik te maken.

Services-gigant EDS gebruikt Siebel 7.8-applicaties voor het beheren van businessprocessen en outsourcingklanten. In de eerste fase van dit project zal EDS Siebel Customer Order Management gebruiken voor het opstellen van offertes voor outsourcingcontracten. EDS zal tevens de resultaten hiervan analyseren met behulp van Siebel Business Analytics. Daarnaast zal het concern Siebel Customer Data Integration-oplossingen toepassen om te komen tot één uniforme kijk op klanten. "In deze zeer competitieve markt moeten wij snel en flexibel nieuwe producten en diensten kunnen introduceren die goed aansluiten op de eisen en wensen van onze klanten", zegt Keith Halbert, CIO van EDS. "Wij zijn ervan overtuigd dat Siebel Systems als partner van de EDS Agility Alliance ons de hulpmiddelen zal verschaffen die ons een belangrijk concurrentievoordeel opleveren doordat wij op een effectieve manier onze klanten kunnen selecteren, bereiken en ondersteunen en hun producten en diensten kunnen verkopen. Dit is van groot belang om een klantenervaring van hoog niveau te kunnen aanbieden, terwijl wij tegelijkertijd de kosten verlagen."

Nieuwe mogelijkheden voor beheer van orders en nieuwe analytische voorzieningen voor effectief beheer van producten, prijzen en promoties

De nieuwe en verbeterde functionaliteit in Siebel 7.8 omvat onder andere een nieuw en geavanceerd beheer van orders, standaard aanwezige analytische voorzieningen en diepgaande branchespecifieke functionaliteit. Deze functionaliteit zorgt ervoor dat gebruikers in de gehele organisatie volledig inzicht hebben in individuele klanten, zodat zij direct actie kunnen ondernemen en intelligente interacties met klanten kunnen aangaan. Hierdoor kan de omzet stijgen, gaan de operationele kosten omlaag en wordt de loyaliteit van klanten verder vergroot.

De nieuwe oplossing is ontworpen om de effectiviteit van medewerkers die zich bezig houden met verkoop, serviceverlening, marketing en verkoop te maximaliseren. Siebel 7.8:


- biedt een dieper inzicht in klanten, zodat de effectiviteit van verkoopmedewerkers kan worden gemaximaliseerd doordat het proces van offerte tot factuur wordt versneld, de snelheid waarmee een verkoop tot stand wordt gebracht groeit en de mogelijkheden voor samenwerking binnen het verkoopproces verder toenemen;


- maakt het servicemedewerkers mogelijk om de kosten van het ondersteunen van klanten te verlagen en tegelijkertijd de snelheid waarmee serviceverlening wordt aangeboden te verhogen. De retentie van klanten neemt verder toe doordat taken van call centers aan webkanalen worden overgedragen, contracten gericht kunnen worden verlengd en een 'realtime' begrip bestaat van de contractuele rechten en plichten;


- optimaliseert het uitvoeren van marketingprogramma's door het mogelijk te maken loyaliteitsprogramma's te ontwikkelen. Ook maakt Siebel 7.8 het mogelijk om de prestaties per product te volgen, terwijl taken en handelingen volledig kunnen worden afgestemd op commitments en contractuele verplichtingen;


- verbetert de operationele efficiency en maakt een maximale inzet van verkoopmedewerkers mogelijk door het vereenvoudigen en stroomlijnen van promotionele acties. Hierdoor ontstaat een beter begrip van de prijselasticiteit en kunnen 'incentives' goed afgestemd worden op de feitelijke prestaties.

Siebel 7.8 is per direct beschikbaar. Kijk voor meer informatie over Siebel 7.8 en de Siebel 7.X-familie op www.siebel.com.

Over Siebel Systems
Siebel Systems is de toonaangevende leverancier van oplossingen die de klant centraal plaatsen en aantoonbare en duurzame zakelijke en competitieve voordelen bieden. De multichannel oplossingen van Siebel Systems maken het organisaties mogelijk om alle interacties met klanten via web, contact center, live contacten, regiokantoren en partners op een intelligente wijze te beheren en te coördineren. De oplossingen van Siebel Systems zijn gebaseerd op 'best in class' voorzieningen ten aanzien van customer relationship management (CRM), business intelligence en data-integratie en kunnen zowel lokaal worden geïmplementeerd als via een hosted aanpak worden gebruikt. Siebel's oplossingen zijn afgestemd op de specifieke eisen en wensen van 23 branches en industrieën en omvatten branchespecifieke business processen, best practices en business insights. Zij zijn het resultaat van meer dan 2 miljard dollar aan research & development en 11 jaar aan ervaring bij meer dan 4000 organisaties. Samen met het uitgebreide netwerk van partners biedt Siebel Systems de mensen, processen en technologie die nodig zijn om waarde te genereren uit op klanten gerichte oplossingen. Wereldwijd vertrouwen meer dan 3 miljoen eindgebruikers in organisaties van ieder denkbare omvang op de oplossingen van Siebel Systems voor het realiseren van drastische verbeteringen voor het identificeren, acquireren, vasthouden en ondersteunen van klanten. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com.

© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl