ABN AMRO

Amsterdam, 19 april 2005

Nieuwe dienstverlening voor actieve belegger bij ABN AMRO

ABN AMRO start vanaf 20 april A-Trader, een online brokerage service. A-Trader levert real-time nieuws- en koersinformatie, charts en analyse-tools voor onder andere aandelen en opties die op verschillende beurzen worden verhandeld. De nieuwe service wordt gedurende een periode van zes maanden gefaseerd ingevoerd onder een geselecteerde groep actieve beleggers. Deze groep zal nauw worden betrokken bij de verfijning en het op de wens van de belegger afstemmen van het systeem. Kenmerkend voor A-Trader is de flexibele samenstelling en prijsstelling: de klant betaalt alleen voor die informatie en functionaliteiten die hij via A-Trader aangeboden wil hebben.

Jan Peter Schmittmann, voorzitter directie ABN AMRO Nederland: 'Met A-Trader wil ABN AMRO de meest moderne en uitgebreide vorm van online brokerage service bieden. Door het systeem in partnership met de klant verder te ontwikkelen zijn we in staat daadwerkelijk maatwerk te leveren. Kortom, dienstverlening waar de actieve belegger om vraagt.'

Om de dienstverlening voor de actieve belegger verder te complementeren start ABN AMRO begin mei met Trading vanuit de dealingroom in Amsterdam. Trading is een service waarbij specialisten op basis van fundamentele en technische analyse beleggers actief adviseren. Het rechtstreeks kunnen sparren met een adviseur dicht op de markt spreekt de klant aan. Dat blijkt uit ervaringen opgedaan in Rotterdam waar Trading op kleine schaal wordt aangeboden. De locaties in Rotterdam en Amsterdam zijn virtueel met elkaar verbonden en bedienen de totale Nederlandse markt.

Met A-Trader en Trading voorziet ABN AMRO in de behoefte van een groeiend aantal klanten dat zelf beslissingen wil nemen op het gebied van beleggen, met of zonder advies of tussenkomst van een adviseur. Eerder dit jaar kondigde de bank Direct Beleggen aan tegen een fors gereduceerd tarief. Met Direct Beleggen kan de klant de orders opgeven via internet, het call center en de mobiele telefoon zonder tussenkomst van een adviseur.

Nederland telde in 2004 in totaal 1,4 miljoen beleggende huishoudens; een stijging van 4% ten opzichte van 2003. ABN AMRO is met een marktpenetratie van 26% marktleider in de beleggersmarkt en met een marktpenetratie van 30% tevens gedeeld marktleider in online beleggen (Bron: Retail Investor 2004).

ABN AMRO Bank N.V.

Afdeling Persvoorlichting
(HQ 9140)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam

Telefoon: 020 628 89 00
Buiten kantoortijden:
020 629 80 00
Fax: 020 629 54 86


Copyright © 1998-2005 ABN AMRO Bank N.V.