Ingezonden persbericht

Philips op alle fronten het bedrijf met het beste imago

Shell en Rabobank eindigen in top-3 in MT500

HAARLEM, 20050422 -- Philips wint op alle fronten het jaarlijkse Management Team 500 onderzoek. Het elektronicaconcern heeft volgens de lezers van Management het beste imago. Philips eindigt in de drie categorieën strategie, arbeid (beste werkgever) en business (beste zakenpartner) op de respectievelijke eerste, tweede en derde plaats.


Management Team doet elk jaar onderzoek naar het imago van de 500 meest populaire bedrijven en instellingen die actief zijn op de Nederlandse markt. Dit onderzoek wordt
uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van Management Team onder 1000 managers.

Shell, dat in de overall ranking de tweede plaats bezet, staat op nummer één in de categorie arbeid en is daarmee de meest populaire werkgever van 2005. ING Groep is met de nummer één notering in de categorie business de populairste zakenpartner.
Met de derde plaats in de categorie arbeid, de tweede positie in de categorie business en de zesde plaats in de deelranking strategie, staat Rabobank in de overall ranking op de derde plek. De Belastingdienst is met een notering op de zestiende plaats de overheidsinstelling met het beste imago.

Topmanagers
Dit jaar is de respondenten voor het eerst gevraagd wie ze de beste bestuurders vinden wat betreft visie, strategie en ondernemerschap. Niet verrassend is hier Gerard Kleisterlee (Philips) eerste geworden. Kleisterlee moet deze plaats delen met John de Mol (Talpa). Ad Scheepbouwer (KPN) staat op nummer drie.

Mvo
De ondervraagde managers hebben deze keer ook de vraag beantwoord of ze vinden of bedrijven, instellingen en organisaties maatschappelijk verantwoord moeten ondernemen of dat ze gewoon winst moeten maken. Een voorspelbare meerderheid, 54 procent, was van mening dat beide belangrijk zijn. Een verrassend grote minderheid van 40 procent vond echter dat het alléén om maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat. Slechts 6 procent van de managers antwoordde dat bedrijven gewoon winst moeten maken.
Meer informatie op: www.managementteam.nl



Ingezonden persbericht