Ingezonden persbericht


Persbericht

25 april 2005

Mansystems gaat als eerste toolleverancier ISM®-framework volledig ondersteunen

~ doordat ExpertDesk datagedreven is, kan het naast traditionele modellen zoals ITIL en IPW ook nieuw model ondersteunen ~

Mansystems, expert op het gebied van service-management, zal als eerste toolleverancier 100 procent compliant worden met het Integrated Service Management (ISM®)-model.

Het op ITIL gebaseerd service management framework ISM® is in 1998 ontwikkeld door BHVB (Bureau Hoving & Van Bon) in samenwerking met KPN Telecom. Het biedt bedrijven een kant-en-klare totaaloplossing die snel en eenvoudig in te passen is in de bestaande processen. Grote organisaties zoals het Ministerie van Landbouw, Numico en Unilever maken al gebruik van het ISM-model voor het stroomlijnen van hun service-managementprocessen.

De datagedrevenheid van ExpertDesk Service Management maakt het mogelijk om verschillende modellen tegelijkertijd te ondersteunen. Hierdoor kan binnen korte tijd ondersteuning van een nieuw model zoals ISM worden gerealiseerd.

Het vernieuwde ISM-procesmodel, zoals begin 2005 gedefinieerd door BHVB, is al voor 80 tot 90 procent beschikbaar in ExpertDesk. Voor het einde van het derde kwartaal van dit jaar zal Mansystems het raamwerk volledig ondersteunen.

"ISM is een praktisch en direct toepasbaar model, dat voortdurend zal worden aangepast aan de veranderende eisen op het gebied van service-management", aldus Wim Hoving, consulting partner bij BHVB. "We zullen ook in de toekomst nauw blijven samenwerken met Mansystems, zodat ExpertDesk voortdurend kan worden aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen op ISM-gebied."

"Mansystems heeft in de afgelopen jaren samen met BHVB verschillende, zeer succesvolle implementatieprojecten uitgevoerd. Deze goede relatie heeft er nu toe geleid dat wij als eerste toolleverancier ondersteuning bieden voor ISM - een model dat veel voor organisaties kan betekenen", zei Ron Bovee, manager business consultancy bij Mansystems. "Naast de ExpertDesk-tool biedt Mansystems ook gecertificeerde consultancy voor ITIL-processen. Deze consultants worden tevens gecertificeerd op de nieuwste ISM-processen. Door deze combinatie van tools en kennis denken wij een grote bijdrage te kunnen leveren aan de verdere acceptatie van end-to-end service management en ISM binnen Nederlandse bedrijven."

(324 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Integrated Service Management (ISM®)
ISM is een uiterst compact procesmodel dat alle fundamentele processen beschrijft die een serviceorganisatie nodig heeft. Het ISM-model, gebaseerd op de uitgangspunten van ITIL en MOF, onderscheidt zich van bestaande modellen door zijn uiterst compacte, consequente en overzichtelijke opzet. Het model is uitgewerkt tot op activiteitsniveau.

De kernprocessen zijn service level-, change-, operations-, incident-, configuration- en quality management. De unieke positionering van quality management, waarin traditionele processen als problem-, capacity-, availability- en security management zijn geïntegreerd, maakt het voor organisaties mogelijk deze belangrijke processen op eenvoudige wijze aan te sturen. Ook het operations proces onderscheidt zich door op simpele wijze te beschrijven hoe de planning, uitvoering en monitoring van alle operationele handelingen aan een informatiesysteem gecontroleerd kunnen worden aangestuurd.

Over Mansystems
Mansystems verhoogt de slagvaardigheid van serviceorganisaties door te voorzien in totaaloplossingen voor het optimaliseren van serviceprestaties, het beheren van bedrijfsmiddelen en het flexibel inspelen op veranderende bedrijfsbehoeften.

Mansystems levert software, trainingen en consultancy op het gebied van service-management. Het vlaggenschip van Mansystems is ExpertDesk Service Management. Deze out-of-the-box service-managementapplicatie is ontwikkeld door Mansystems in Nederland en is gebaseerd op ITIL best practices. ExpertDesk is gebaseerd op de flexibele, open en schaalbare Action Request System-technologie van Remedy, waardoor klanten eenvoudig kunnen meeveranderen met de snelle ontwikkelingen binnen hun organisatie.

Klanten van Mansystems zijn onder andere: KPN Telecom, ABN AMRO, Canon, Essent, Rijkswaterstaat, Unilever, KPMG, Sony, T-Systems, ISC (ICT-Service Coöperatie Politie, Justitie en Veiligheid), Orange en verscheidene universiteiten en ministeries.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien of Viviane Brokerhof bij LEWIS PR. Tel:+31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: Mariekev@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com Vivianeb@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com