Ingezonden persbericht


Persbericht

-voor directe verspreiding-

Myleasecar.nl wint TM-Award Echie voor sterkste merk Benelux

's-Hertogenbosch, 25 april 2005
Afgelopen vrijdag heeft MyLeaseCar.nl de TM Award Echie ontvangen. De TM Award Echie is een nieuwe brancheprijs voor het sterkste merk in de Benelux. Het was de publieksprijs die naar de prijsvechter met het sterke logo en merk ging, een mooier compliment kun je niet krijgen. Volgens de jury is MyLeaseCar.nl in staat om met één enkel beeld duidelijk te communiceren waar het om gaat. De merken die waren geselecteerd zijn door de jury beoordeelt op "frisheid", bekendheid en het juridische kader waarin het merk is beschermd.

Het juryrapport dat Myleasecar.nl overhandigd kreeg na de bekendmaking van de award geeft duidelijk aan waarom Myleasecar.nl van de 50 genomineerde uiteindelijk naast door het publiek ook door de vakjury unaniem als winnaar is aangewezen. De jury: "Met een logo, of beeldmerk laat je als aanbieder van producten of diensten zien wie je bent en wat je een afnemer wilt overdragen. Een logo is je visitekaartje, je handtekening: het zegt iets over je karakter. Een logo moet verstaanbaar zijn, helder, spannend, niet irriterend, wel opwindend, herkenbaar, emotioneel.......Het dient te kunnen communiceren. Een logo is dus een klein meesterwerkje dat naast alle eisen van hierboven ook nog dat kleine beetje extra bezit dat we maar 'magie' noemen. Myleasecar.nl heeft bovenstaande kennelijk goed begrepen."

Hellen van Hoek, Brand Leader Myleasecar.nl:" Juist de publieksprijs is een enorme eer. Erkenning van hen die uiteindelijk ook je klant kunnen worden is natuurlijk super. Dat de vakjury dit nog eens bevestigt, geeft uiteraard een extra goed gevoel. In de Nederlandse leasemarkt met meer dan 900 aanbieders is het onderscheiden van je merk en daarmee je concept een must. Hier zagen we dan ook een belangrijk deel van onze uitdaging in. En gelukkig met resultaat." Van Hoek geeft daarbij aan dat als marketeer juist ook het feit dat het een award betreft buiten de automotive, gerelateerd aan een ander vakgebied, een erkenning geeft waar ze trots op is. "Een schitterend compliment na een jaar hard werken!"

De Stiching TM Awards Echie heeft ten doel: het stimuleren van verantwoord gebruik van merken, logo's, merknamen en modellen. De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door onder andere om het jaar een prijs toe te kennen aan de (rechts-) persoon met een sterk merk, logo, merknaam of model. De Stichting heeft daarvoor een jury in het leven geroepen. De tweede Echie van 2005 werd uitgereikt aan Aad Ouborg (45). Hij kreeg de award van de vakjury voor de wijze waarop hij aan de naamsbekendheid van zijn merk Princess werkt.

Over Myleasecar.nl

Myleasecar.nl is het nieuwste initiatief van GE Commercial Finance, Fleet Services, dochter van General Electric (GE). Myleasecar.nl werd gelanceerd in april 2004 en is de eerste Nederlandse leasemaatschappij met een volledige 'real time online' service. De speerpunten zijn prijs en gemak.

GE Commercial Finance Fleet Services, één van de toonaangevende fleet management bedrijven in de wereld, heeft een wagenpark van 1.2 miljoen auto's wereldwijd, waarvan 220.000 in Europa, verdeeld over 10 landen. GE Commercial Finance heeft zijn hoofdzetel in Stamford, Connecticut, USA. General Electric (NYSE:GE) is een gedifferentieerd technologie- en dienstenbedrijf gericht op het maken van innoverende producten en diensten.

Alle informatie over GE Commercial Finance, Fleet Services is te vinden op www.gefleeteurope.com