Ingezonden persbericht


Nieuwe markt voor Valess van Campina

Tilburg, 25 april 2005 - Vanaf week 18 introduceert Campina Valess, een variatie op vlees bereid uit zuivel, in het Foodservice-kanaal. De producten zijn uitermate geschikt voor cafetaria's, catering, restaurants en instellingen. Het is de tweede stap in de lancering van Valess in Nederland. Valess is in februari 2005 geïntroduceerd in de Nederlandse supermarkten. Sinds de introductie hebben al meer dan een half miljoen huishoudens Valess geprobeerd. Bovendien heeft een aanzienlijk deel van de kopers Valess minimaal drie keer gekocht sinds de introductie in week 6.

Door de toenemende maatschappelijke discussie rondom overgewicht en het daarmee samenhangende verhoogde risico op bijvoorbeeld hart- en vaatziekten en diabetes wordt de consument ook door de overheid voorgelicht over een gezond en gevarieerd voedingspatroon. Belangrijke aandachtspunten daarbij zijn het kiezen van producten met een lagere energiedichtheid en het terugbrengen van de consumptie van verzadigde vetten. De introductie van Valess in Foodservice helpt de consumenten om ook buitenshuis verantwoord te eten. Valess is bereid uit verse zuivel en voedingsvezels en bevat weinig vet. Bovendien heeft het vet een gunstige samenstelling (relatief hoog percentage onverzadigde vetzuren). Hierdoor past Valess goed in een uitgebalanceerd dieet en is het voor cafetaria's, cateraars, restaurants en instellingen uitstekend toepasbaar als variatie op snacks en vlees. Valess biedt in het Foodservice-kanaal vier producten aan, namelijk Valess mediterraan, Valess gepaneerd en Valess-bites (snackformaat) mild gekruid en gepaneerd.

Onderzoek naar huidig aanbod
Onderzoek uitgevoerd door Advance Foodservices onder 290 bezoekers van bedrijfsrestaurants geeft aan dat 51% de voorkeur geeft aan een gezonde, lekkere snack. Tevens geeft 58% van de consumenten aan dat ze een dergelijke snack vaker willen kopen. Van de ondervraagden geeft 66% aan dat er binnen het bedrijfsrestaurant te weinig gezonde, lekkere warme snacks worden aangeboden. Voor veel mensen is het vetgehalte een belangrijke overweging bij de snackaankoop. Met de Valess-producten kunnen gezondheidsbewuste snackkopers een lekkere en gezonde keuze maken in bedrijfsrestaurants.

Gezond alternatief met laag vetgehalte
Valess bevat 4% vet (of 9% voor de gepaneerde varianten) en heeft door het gebruik van plantaardige olie een relatief hoog gehalte aan onverzadigde vetzuren. Hierdoor past het in een uitgebalanceerd dieet. Valess wordt bereid uit magere melk. Daarom bevat Valess hoogwaardig eiwit en is bovendien rijk aan calcium. Door de toevoeging van natuurlijke voedingsvezels heeft Valess een verrassend stevige bite. Valess kan eenvoudig en snel bereid worden.

Campina
Campina is een internationale coöperatieve onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie. Campina telt ongeveer 7.000 werknemers en heeft een jaaromzet van circa 3,5 miljard euro. De onderneming bezet topposities in de markten waarin ze actief is met consumentenmerken als Campina, Landliebe en Mona. Daarnaast opereert Campina wereldwijd met zijn groep Industriële Producten. Deze ingrediëntengroep, met de divisie DMV International, is een succesvolle partner voor de voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie.

EINDE PERSBERICHT



Ingezonden persbericht