FloraHolland


Anjerpromotie: ook bij FloraHolland

FLORAHOLLAND (25 april 2005) - De komende drie jaar richt de projectgroep Anjerpromotie haar pijlen op Nederland, Duitsland en Frankrijk. De Nederlandse bloemist vormt dit projectjaar de primaire doelgroep. Een website, een nieuwe brochure en productpresentaties moeten de bloemist inspireren tot nieuwe, creatieve toepassingen. De boodschap luidt dan ook: (Her)ontdek de Anjer! Als start van de anjerpromotiecampagnes FloraHolland in week 19 is er op alle vestigingen volop aandacht voor de Anjers. Bij de klokken van vestigingen Naaldwijk, Rijnsburg, Bleiswijk, Venlo en Eelde worden kopers verrast met een schitterende productpresentatie welke wordt ondersteund met foldermateriaal.

Eind april wordt de brochure (Her)ontdek de Anjer! meegezonden met het bloemistenvakblad 'Bloem en Blad'. De brochure wordt ook gebruikt tijdens een reeks productpresentaties en -demonstraties bij cash & carry's die zowel dit voorjaar als komend najaar plaatsvinden. Hiernaast is er voor de bloemist de website www.dianthus.info gelanceerd.
De bloemist kan hier - naast creatieve inspiratie - terecht voor verzorgingstips, veelgestelde vragen en nieuws van het anjerfront.

Moderne snijbloem
Het promotieproject 'Anjer anders bekeken' startte in 1998 op initiatief van veredelaars, anjertelers en de afdeling Projectbureau van Bloemenbureau Holland. De anjer wordt hierin gepositioneerd als een moderne snijbloem, die zich uitstekend laat toepassen in eigentijdse arrangementen en boeketten.
Voor de komende jaren voorziet het strategisch plan van de projectgroep in een gefaseerde uitrol van activiteiten. Achtereenvolgens ligt het zwaartepunt in Nederland, Duitsland en Frankrijk.

Rusland
In Rusland is de afgelopen drie jaar intensief campagne gevoerd voor de anjer. Met succes. De productkennis van bloemisten is verbeterd en er wordt nu een breder assortiment verhandeld. Dit jaar worden de activiteiten in Rusland op een lager pitje voortgezet. Dit gebeurt door in te haken op reguliere promotieactiviteiten, zoals handelsondersteuningen en de beurspresentaties van het Bloemenbureau op LenExpo in Sint-Petersburg (27 t/m 30 april) en Flowers 2005 in Moskou (1 t/m 5 september). Bovendien gaat er half augustus een Russische versie van de nieuwe anjerbrochure mee met het bloemistenmagazine Holland Flower.

Ook in Duitsland hebben de afgelopen jaren activiteiten omtrent de anjer plaats gevonden. In 2001 lanceerde de projectgroep de website www.lust-auf-nelken.de. De Duitse media maken hier goed gebruik van. De daarop aangeboden informatie en productfoto's worden regelmatig geactualiseerd. In 2007 komt er ook een Franse taalversie. Voor het eerst zijn dan ook Franse bloemisten het doelwit voor anjerpromotie.

Presentaties en demonstraties
De komende weken worden op diverse plaatsen presentaties en demonstraties georganiseerd voor bloemisten. Bij de demonstraties worden bekende arrangeurs de hele dag ingezet om bloemisten te inspireren om meer met anjers te gaan werken. De presentaties worden neergezet op een goede plek binnen de cash & carry, zodat de bloemist deze niet kan missen. Aan een aantal presentaties wordt een speciale prijsaanbieding gekoppeld.


- 17 april (zondag) demonstratie van 8.00 - 13.00 uur bij Fleuregio, Hengelo

- 24 april(zondag); demonstratie van 6.00 - 12.00 uur bij Basic & Trends Aalsmeer

- 27 april - 16 mei; presentatie bij Basic & Trends Aalsmeer
- 27 april - 16 mei; presentatie bij Dobbe Flowers Aalsmeer
- 22 mei: (zondag); bruidshow van 8.00 tot 13.00 uur bij Fleuregio Hengelo

- 31 augustus - 20 september: presentatie bij Basic & Trends Aalsmeer
- 31 augustus - 20 september; presentatie bij Dobbe Flowers Aalsmeer
- 1 - 15 september; presentatie bij Basic & Trends Bleiswijk

Meer informatie over het promotieproject 'Anjer anders bekeken' is beschikbaar op de website www.flowercouncil.org onder Projectbureau / Projecten.


---