GIELISSEN

Corus op de verpakkingsbeurs

De Interpack in Düsseldorf is wereldwijd de grootste beurs op het gebied van verpakkingen. Niet direct de plek waar je staalproducent Corus zou verwachten. Toch is het bedrijf tijdens de beurs (21 tot en met 27 april) nadrukkelijk aanwezig. De business unit Packaging Plus toont in een opvallende stand de mogelijkheden van Polymer Coated Steel. Het door Corus ontwikkelde materiaal dat sterker, gebruiksvriendelijker en beter toepasbaar is dan de traditionele blikken verpakkingen. De Interpack is dé plek om dit aan de verpakkingsindustrie én de merkfabrikanten te tonen.

Polymer Coated steel is overigens geen nieuw product. De afdeling Packaging Plus levert het al enkele jaren aan de verpakkingsindustrie voor met name voedings- en consumentenmiddelen. Hoewel Corus dus niet zelf verpakkingen maakt, toonde ze in het verleden op haar stands voornamelijk blikken eindproducten. Veel bezoekers zagen het bedrijf daardoor regelmatig aan voor blikkenmaker. Als materiaalleverancier wil Corus echter samen met merkfabrikanten tot nieuwe verpakkingsconcepten en toepassingen komen. Gielissen Interiors & Exhibitions ontwierp op basis van deze doelstelling een opvallende stand die de innovatieve kracht van Corus benadrukt.

Inspirerend
Onder de titel, To Inspire, is de stand in een aantal segmenten verdeeld. Naast gedetailleerde uitleg over Polymer Coated Steel, komt vooral het probleemoplossend vermogen van Corus Packaging Plus naar voren. Aan de hand van de kernwaarden veilig, duurzaam en veelzijdig worden oplossingen getoond die Corus voor verschillende fabrikanten ontwikkelde. Deze proven businesscases geven duidelijk de innovatieve kracht van Corus weer. Net als concept packaging, een thema waarbij toekomstige verpakkingsmogelijkheden fabrikanten inspireren tot nieuwe producttoepassingen. Uiteraard ontbreken ook de blikken toepassingen niet in de stand.

Creatieve communicatie
Na een intensieve selectie kreeg Gielissen Interiors & Exhibitions de opdracht om de stand te ontwikkelen en te realiseren. Communication Director Jan van de Poel: Met name ons communicatieve inzicht in combinatie met de creatieve uitvoering gaf de doorslag. Daar ligt ook onze kracht: een stand ontwerpen die aansluit bij de boodschap die een onderneming wil neerzetten. Om dat voor wereldspelers, zoals Corus, te mogen doen is iedere keer weer een groot compliment.

Gielissen Interiors & Exhibitions is met ruim 350 medewerkers de absolute Nederlandse marktleider op het gebied van interieur- en tentoonstellingsbouw. De vestigingen in Amsterdam, Eindhoven, Helmond, Deurne en Stuttgart vertegenwoordigen een omzet van ongeveer 50 miljoen Euro op het gebied van standbouw, conceptontwikkeling, interieurbouw, beurscoördinatie, evenementen en roadshows.

Noot:
Neem voor meer informatie contact op met de heer Paul Koote, Account Manager van Gielissen Interiors & Exhibitions te Amsterdam, tel. (0)20 581 14 11.

25 apr 05 08:50