Ingezonden persbericht


Persbericht

eService Center(TM) van Trinicom motor achter digitaal loket unit Waterschapsheffingen van Waterschapsbedrijf Limburg

Wilp, 9 mei 2005 - De unit Waterschapsheffingen van Waterschapsbedrijf Limburg zet sinds kort het eService Center(TM) van Trinicom in om onder andere de telefonische klantcontacten te registreren. Het bedrijf verwacht hierdoor meer inzicht te krijgen in de contacthistorie en daarmee in de informatiebehoefte van klanten. Daarnaast vormt het eService Center(TM) de kern van het digitale loket van de unit Waterschapsheffingen.

In opdracht van de Limburgse waterschappen verzorgt de unit Waterschapsheffingen de heffing en invordering van de waterschapsbelastingen aan de Limburgse huishoudens en bedrijven. In 2004 kwamen er bijna 100.000 telefoontjes binnen bij het bedrijf. Tot voor kort was er wanneer iemand belde echter slechts beperkte informatie voorhanden over zijn contacthistorie.

De aanschaf van een systeem om het in- en uitgaande telefoonverkeer te registreren stond omschreven in het projectplan van de unit Waterschapsheffingen. Het was onderdeel van het voornemen om integraal klantinteractiesysteem in gebruik te nemen om de selfservice in klantcontacten te vergroten. Men koos voor het eService Center(TM) van Trinicom. In dat systeem wordt de contacthistorie overzichtelijk vastgelegd, zodat meteen duidelijk is of iemand al eerder contact heeft gezocht en welk antwoord hij of zij toen heeft gekregen. Bovendien is dankzij de centrale kennisbank alle informatie over de diensten van de unit Waterschapsheffingen goed toegankelijk, zodat de medewerkers per telefoon en e-mail snel het juiste antwoord kunnen verstrekken.

Daarnaast zet de unit Waterschapsheffingen het eService Center(TM) in voor web selfservice. Op het digitaal loket www.waterschapsheffingenlimburg.nl kunnen burgers en ondernemers zelf zoeken naar het antwoord op hun vraag aangaande de waterschapsheffingen. Hiermee voldoet de unit nu al aan de verplichting voor overheidsinstellingen om in 2006 over een digitaal loket te beschikken. Paul Flachs, hoofd Procesbeheer bij de unit Waterschapsheffingen van het Waterschapsbedrijf Limburg: "Van het digitaal loket wordt veel gebruik gemaakt: in een paar weken tijd telden we maar liefst 12.500 bezoekers. Dankzij het eService Center(TM) hebben we alle contactkanalen kunnen optimaliseren en dat vertaalt zich nu al in minder telefoontjes en e-mails."

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Na het Ministerie van Binnenlandse Zaken kiest er nu weer een overheidsinstelling voor het Trinicom eService Center(TM) als basis voor een digitaal loket. Met het eService Center(TM) kan dan ook in vele opzichten een aanzienlijke verbetering van de dienstverlening gerealiseerd worden: een kortere wachttijd aan de telefoon, consistente beantwoording, continue beschikbaarheid van de antwoorden op standaardvragen, et cetera. Dankzij de overzichtelijke statistieken en rapportages verbetert bovendien de interne informatievoorziening van de unit Waterschapsheffingen van het Waterschapsbedrijf Limburg."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, Waterschapsbedrijf Limburg en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com